zóny s plošným omezením rychlosti obvykle je maximální povolená rychlost kmhod Kromě značek je snaha upozornit na sníženou rychlost stavebně technickým řešením určitých úseků zvýšené přechody nebo plochy Teorie dopravního proudu pojednává o vztahu rychlosti a kapacity komunikace. V okamžiku zahuštění komunikace automobily projede jejím profilem víc vozidel při nižší rychlosti než při vyšší, protože při nižší rychlosti jsou mezi auty menší odstupy, takže se jich tam více vejde. MATULA, křižovatek SKLÁDANÝ, Jako prostředek pro snížení rychlosti jedoucího vozidla se používají i zpomalovací prahy neboli speed rumps, které rychlost snižují dynamicky i opticky. Tyto Voděrádky zvýšené pásy se umisťují zejména na začátky obytných zón či do míst častého pohybu chodců u škol, kostelů, nemocnic, SCHAFER. U autosklům Nupakách křižovatek se stejně významným provozem by měl být užíván vždy podobný typ uspořádání, aby se mohli účastníci dopravy v prostoru křižovatky snadno orientovat HOSKOVEC a ŠTIKAR, Zatímco dříve se preferovaly autobusové zastávky se zálivem, dnes nastává příklon k Nupakům autosklech zastávkám v jízdním pruhu. V oblasti tramvajových zastávek se kromě nástupních ostrůvků rychle rozvíjejí zastávky s mysem, kde bývá jízdní pruh přeměněn na chodník pro usnadnění nástupu cestujících. Objevují se také zastávky se zvýšenou vozovkou. Formou zklidnění Herink dopravy je i již výše zmíněné zavádění vjezdových poplatků, jejichž rizikem může být i ztráta atraktivity centra. V České republice
se za vjezd do centra platí například ve Velkém Meziříčí SKLÁDANÝ, Výchova účastníků silničního provozu Účastníkem silničního provozu je každý chodec, cyklista, řidič i pasažér vozidla. Velké množství nehod v městském prostředí způsobuje střet cyklisty nebo Osnice chodce a automobilu a není vždy zcela jasné, kterou stranou byla nehoda zaviněna. Chodci mohou ohrozit svůj život neuváženým vstupem do vozovky, cyklisté neznalostí předpisů SCHMEIDLER, Motorové vozidlo může být skutečně zbraní zejména proto, že dnes může řídit vozidlo Praha 22 prakticky každý, komu se podaří získat někdy třeba i koupit řidičské oprávnění a vlastnit řidičský průkaz. U řidičů často chybí reálné posouzení vlastních schopností a nepřipouštějí si možné neštěstí, tedy že by mohli být právě oni účastni na dopravní nehodě WEINBERGER, Přehled nejdůležitějších příčin chybných výkonů nehodového jednání z hlediska převážně psychologického