such as Amsterdam, Stockholm and Portland, Oregon, developed explicit policies to upgrade and prioritize cycle lanes and public transport, in order to wean people away from their cars. SHELLER a URRY, Stát a města podporují veřejnou dopravu a snaží se ji zpřístupnit co největšímu počtu výměny autoskly Sibřinou obyvatel. Známe i příklady měst, ve kterých se snaží podporovat používání MHD zrušením jízdného. Týká se to například australského Perthu, kde je zavedena Free Transit Zone, ve které je možné cestovat zadarmo a jakkoliv často CITY OF PERTH PUBLIC TRANSPORT. V Evropě jsou autosklem Sibřině snahy o zavedení bezplatné MHD také zřejmé, neboť od začátku roku je možné zdarma cestovat i po estonském Talinnu. Vilnius a Riga prohlásili, že pokud se tento systém v Talinnu osvědčí, zavedou jej také LITHUANIAN DAILY NEWS, Městská hromadná doprava se také podporuje Praha 21 vyhrazením dopravních pruhů pouze pro ni. Zatímco se musí osobní automobily potýkat s kongescí, autobusy se díky těmto priority lanes pohybují rychleji. To působí na psychiku lidí, kteří takto vidí MHD jako vysokokapacitní a rychlejší způsob dopravy v městském prostředí RODRIGUE et al., Další způsob, jak přimět řidiče, aby používali VHD, je i Evropský týden mobility, který vrcholí Evropským dnem bez aut. Cílem tohoto projektu Evropské unie je motivovat uživatele automobilů k jinému a šetrnějšímu způsobu dopravy, ať už se Březí jedná o zmíněnou VHD, kolo, segway nebo pěší dopravu. Tento týden se koná každý rok v září a zapojuje se do něj mnoho českých i
evropských měst, ve kterých probíhají různé přednášky, případně je pro jeden den možnost vyzkoušení MHD zdarma RYCHNOVSKÝ, Za dnem