průmyslu v letech. Největší ránou pro producenty v CEE bylo zhroucení RVHP, což způsobilo ztrátu původních trhů a poptávky. Nové trhy se sice otevřely v západní Evropě, ovšem tyto příležitosti z důvodu slabého zájmu o levné východní značky, zdaleka nekompenzovaly ztrátu trhů v rámci RVHP. Druhý faktor přispívající k velmi špatnému stavu průmyslu po pádu socialismu bylo zahlcení trhů v CEE použitými Cyrilov automobily západních producentů S rozpadem RVHP a následným zpřetrháním obchodních vztahů s bývalými členskými zeměmi, producentům Praha 21 zemí CEE chyběl potřebný kapitál nejen pro udržení produkce srovnatelné s obdobím před ale také pro dlouhodobé fungování jednotlivých výrobců jako byla potřebná restrukturalizace nebo získávání a vývoj nových technologií. Některé firmy např. Škoda si nashromáždily obrovské dluhy a zanedlouho nebyly schopny financovat ani každodenní chod produkce, jako platby za dodávky materiálů atd. Vzhledem k vývoji autosklo Cyrilov automobilového průmyslu v globálním měřítku, jako byla zvyšující se zahraniční konkurence nebo rostoucí počet fúzí a akvizic, což vedlo k vytvoření menšího množství mezinárodních firem dominujících automobilovému průmyslu, bylo jasné, že malí producenti zemí CEE nejsou schopni obstát v tomto odvětví bez navýšení své produkce a exportů Pavlínek P., V této situaci byly během let použity dvě strategie. První z nich byla nutná restrukturalizace stávajících továren pomocí zahraničního kapitálu a jejich následná integrace do výměna autoskel Cyrilova
evropských a někdy dokonce globálních produkčních sítí. Druhá strategie znamenala pokračování v produkci velmi levných vozů, které byly Cyrilově oprava autosklo určeny výhradně pro domácí trhy. Tento druhý přístup byl praktikován buď v případě neúspěšného hledání investora, který by byl ochotný přistoupit na podmínky vyhovující vládám CEE zemí tak tomu bylo často v případě výrobců nákladních automobilů nebo byl preferován od počátku například ruskými výrobci Worrall D., et al. Jako příklad tohoto neúspěchu se dá použít poptávka po automobilech Škoda. V roce Škoda prodala v Československu zatímco v roce to bylo již pouze Automobilový průmysl CEE na přelomu tisíciletí V letech se Praha 20 dalo rozeznat několik zajímavých jevů týkajících se vývoje v CEE. Česká republika, Polsko a Slovinsko, což jsou země, které vyráběly osobní automobily v letech, zažívaly během let největší růst z celé skupiny, později se k této trojici přidalo Slovensko a Maďarsko. V těchto zemích byly díky masivnímu objemu zahraničních investic pocházejících od západních automobilek zmodernizovány nebo postaveny nové