zapojených automobilů. I přesto se domnívám, že výhody car sharingu tyto zmíněné nevýhody bohatě převáží především jde o úsporu v Nouzov počtech vyrobených automobilů, jejich efektivnější využívání, podporu environmentálně příznivějších druhů dopravy a zároveň o tendence k plynulému učení vlastních klientů. Směřování klientů car sharingu k uvážlivějšímu plánování každé cesty automobilem pravděpodobně hraje významnou roli v postupné změně jejich dopravního chování, které s časem více zohledňuje také environmentální autosklo Přezletice aspekty každého druhu dopravy a snaží se o postupné, cílené a dobrovolné omezování jízd automobilem. V našich úvahách nezapomínejme, že ekologicky příznivý způsob života nechápeme jako jednorázový obrat v životní dráze, ale jako její pozvolné přetváření. Více než pevná vůle a pevné předsevzetí mu prospívá naše vnitřní svoboda. Více než úporné úsilí potřebuje hledání, naši otevřenost a fantazii. Librová, Jeden ze základních principů car sharingu umožňuje další učení se, podporuje uvážlivější plánování a Praha 19 uspokojování dopravních potřeb. Právě tento princip můžeme vnímat jako bazální atribut konceptu sdílení aut spojitelný s teoriemi o autoskla Přezletice ekologicky příznivém způsobu života. V praktické části práce jsem mezi uživateli jediného českého car sharingu Autonapůl provedl průzkum zaměřený na několik oblastí. Průzkum nebyl prost metodologických a jiných chyb a možný počet dotazovaných a respondentů byl pro
přesné vyhodnocení příliš malý. Přesto se mi podařilo mezi respondenty objevit podobnosti s klienty zahraničních profesionálních firem. Naopak některá zjištění přinášela nový pohled na car sharing a ukazovala trendy, o kterých se v zahraničních průzkumech nedočteme tak Praha 18 často. Především mám na mysli třetinu členů sdružení, tedy relativně velkou skupinu, pro které car sharing pravděpodobně znamená výměny autoskly Přezleticích výraznou posilu v možnostech mobility umožňuje jim automobil využívat více než si mohli dovolit dříve, překonává tedy nejspíš jistou nerovnost ve vstupních podmínkách k mobilitě. Současně jim však praktickým nastavením systému brání v tom, aby auto využívali příliš často a nutí je k uvážlivějšímu plánovaní každé cesty autem. Při dalším růstu sdružení Autonapůl a očekávaném vzniku dalších Chvaly car sharingových poskytovatelů v České republice si pak musíme klást otázku, zda si tato skupina udrží tak silné postavení. Druhým výsledkem byl zvýšený důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí, který se ve skupině členů Autonapůl objevuj častěji než u klientů autosklo Přezletice profesionálních firem na Západě. Téma car sharingu i další aspekty činnosti brněnského sdružení Autonapůl by si jistě zasloužily více pozornosti. Car sharing jsem například nezasadil do širšího konceptu sdílení předmětů jako součásti životního stylu, což by mohl být jeden z námětů. Dále by mohlo být přínosné provést hloubkový kvalitativní průzkum mezi členy Autonapůl, který by dokázal vysvětlit