zastoupeny chůze a MHD, které polovina členů Autonapůl využívá denně či téměř denně. a Důvodem vstupu do Autonapůl jsou nejčastěji ne environmentální důvody. Tato hypotéza se potvrdila částečně environmentální důvody nadpoloviční většina uživatelů uvádí jako Nouzov důležitý motiv ke vstupu do car sharingu, ač podle nich nešlo o motiv hlavní tím byla celková sympatie k filozofii sdílení aut. b Většina výměny autoskly Veleni uživatelů ujede autem ročně do tisíc km, tudíž se jim členství objektivně finančně vyplácí. Tato hypotéza se potvrdila z respondentů Veleně autoskla uvedlo, že automobilem ujedou ročně méně než tisíc kilometrů, z tohoto počtu dokonce méně než tisíc kilometrů. Členství ve sdružení se jim tedy finančně vyplácí s velkou rezervou. Na základě dat zjištěných v rámci průzkumu můžeme říci, že přibližně jedna třetina Praha 19 respondentů tedy členů Autonapůl představuje skupinu, které car sharing pomáhá překonat nějakou vstupní nevýhodu v přístupu k mobilitě. Jde o domácnosti, které před vstupem neměly vlastní automobil, po vstupu do car sharingu jezdí autem více než předtím a zároveň pro své cesty autem využívají v drtivé většině pouze sdílená vozidla Autonapůl. Díky této relativně početné skupině členů můžeme tvrdit, že fungování car sharingu v podání Autonapůl s sebou nese jistý sociální rozměr a přístup k automobilu svým způsobem více demokratizuje. Zároveň ale nastavení poplatků a pravidel systému car sharingu účinně vede tyto členy k tomu, aby každou svoji cestu autem
zvážili, naplánovali a uskutečnili jen tehdy, je li opravdu nezbytná. Závěr V teoretické části své práce jsem se pokusil identifikovat Praha 18 hlavní znaky sdílení automobilů, pro které se v zahraničí i v českých podmínkách používá označení car sharing. Vysvětlil jsem tento koncept, popsal jeho vznik a vývoj a rozšíření v zahraničí především s důrazem na evropské státy jako jsou Švýcarsko, Německo a Velká autosklo Veleň Británie, které jsou v rozvoji sdílení automobilů dlouhodobě nejúspěšnější. Specifická situace, která v tomto ohledu panuje v České republice, bohužel neumožnila plnohodnotné srovnání českého a zahraničního car sharingu. Koncept car sharingu jsem také propojil s koncepty udržitelnosti a ekologicky příznivého způsobu života. Ten vyžaduje jistou korekci ve využívání automobilu a naší závislosti na automobilové dopravě, o což se car sharing někdy úspěšně, někdy méně snaží. Došel jsem k závěru, že sdílení automobilů může soukromých mateřských škol ve Praze východ Veleni