Jsou li postižení léčení efektivně, vracejí se do pracovního procesu, osobního i společenského života mnohem rychleji. V Německu a Praha 21 dalších zemích EU je přiměřená psychologická pomoc běžná. V České republice však není pravidlem ibid HOSKOVEC a ŠTIKAR připomínají, Květnicícm autoskla že se rehabilitaci řidičů po nehodě věnuje málo pozornosti. Hlavně té, která je zaměřená na přetváření nesprávných postojů a návyků. Nehody na silnicích také způsobují značné finanční ztráty. Ať už se jedná o rozbité auto, které je nutné opravit resp. Březí zlikvidovat nebo o zničené okolí. V roce dosáhla hmotná škoda za dopravní nehody celkem tisíc Kč ČSÚ. Dle HOYLA a KNOWLESE dochází k autosklem Květnicemi většímu podílu vážnějších nehod v městských oblastech, přičemž až nehod je zaznamenáno do půl kilometru od domova. Logicky tyto nehody přináší větší finanční škody. Ve městech je mnoho bariér, které může automobil při ztrátě kontroly zničit. Faktory ovlivňující nehodovost Nehody jsou ovlivňovány dvěma třídami proměnných vlivy osobnostními a vlivy situačními. HOSKOVEC a ŠTIKAR, Téměř každá nehoda je výsledkem kauzální konvergence několika příčin SHAW a SICHEL in HOSKOVEC a ŠTIKAR, Často je velmi obtížné určit konkrétní příčinu nehody. Problémem je tzv. řetěz příčin, kdy každá příčina je výsledkem působení jiné nebo jiných příčin a ty mají opět své příčiny. Je otázka, až k jakým příčinám se má při analýze docházet. Tak např. k nehodě může vést
takovýto řetěz příčin řidič byl zraněn při havárii svého vozidla, k havárii došlo převrácením vozidla, vozidlo se převrátilo v Pacov důsledku smyku, smyk byl způsoben mokrým povrchem vozovky a rychlou jízdou v zatáčce, řidič spěchal, protože měl zpoždění, zpoždění Cyrilov bylo způsobeno hádkou s manželkou při snídani, hádka byla způsobena překročením rozpočtu výdajů na domácnost. Je třeba rozhodnout, který článek řetězu měl bezprostřední vliv na vznik specifické situace, v níž dojde k velmi nebezpečné kombinaci podmínek a okolností.