thereby increases their personal mobility, they reduce both the social rationale and the financial viability of the public transport system and thereby also potentially reduce the mobility of those who rely on that system. Every time you drive to that out of town shopping centre you contribute to the rising prices, even hasten the demise, of the corner shop. MASSEY, Vidíme tedy, že uživatelé automobilů ovlivňují jejich neuživatele Cyrilov zdaleka více, než se na první pohled může zdát, a ovlivňují tak i jejich mobilitu. Rozdílná mobilita pak může oslabit vliv už tak Praha 21 slabých MASSEY in ADEY, Britská geografka J. WOLFF in ADEY, poznamenává, že návrh volné a rovné mobility je sám o sobě podvodem, už proto, že my všichni nemáme stejný přístup k silnici. BAUMAN in ADEY, pak přidává, že stejně jako všechny známé společnosti, je postmoderní autosklu Šestajovice konzumní společnost stratifikovaná. M. HALL in Adey, pak vyčleňuje ty s větším potenciálem k pohybu. Podle něj se jedná o lidi s dostatkem času a peněz. ADEY in SPARKE, je definuje jako kinetic elites a oproti nim staví kinetic underclasses, tedy skupiny s menším potenciálem k pohybu. Klíčové ovšem také je, jak s tímto potenciálem jednotlivec naloží. Vymezujeme tedy potenciál býti mobilní čili motilitu KAUFMANN, autosklo Šestajovice Důležité je však i proměnění tohoto potenciálu v realitu. Ačkoliv se někteří snaží zvýšit svoji motilitu i bez automobilu, jsou místa, která bez něj nelze navštívit. Více jak čtvrtina Londýna a téměř polovina Los Angeles je věnovaná pouze automobilovému
prostředí. URRY, Mezi tyto prostory přístupné jenom automobilům se řadí i levnější nákupní střediska, od nichž je odstřižena chudší vrstva městského obyvatelstva bez aut často se jedná i o nové imigranty SHELLER a URRY, Další sociální nerovnost, kterou můžeme pozorovat je rozdílná mobilita mužů a žen. Ženy mají oproti mužům k automobilům elementárně rozdílný vztah. SHELLER a URRY, To pramení zejména z Šestajovicích opravy autoskla dob relativně nedávných, kdy byly ženy předurčeny k práci v domácnosti a starání se o rodinu. Automobil vlastnili obvykle muži, jako Praha 20 prostředek dopravy do práce. Později, kdy ženy dostaly příležitost k řízení, se často musely spokojit s druhořadými nebo menšími vozy, případně rodinnými modely pro převoz dětí. Muži si oproti tomu často pořizují sportovnější automobily ibid Ženy se také pohybují v rozdílných denních rytmech, které souvisí s péčí o děti, zaměstnáním i sociálními vztahy. Jejich cesty jsou také většinou kratší a častější ADEY, Jelikož se neodehrávají v ranních a večerních dopravních špičkách, nelze je často nahradit VHD WACJMAN in ADEY, Hlavním oprava autosklo Šestajovicím problémem ovšem je, že v některých zemích ženy čelí mnohým omezením jejich schopnosti řídit SHELLER a URRY, Sociální exkluzi i genderu a mobilitě se podrobněji věnuje také CEBOLLADA který tuto problematiku zkoumá na metropolitním regionu Barcelony. Automobilová doprava Chvaly ohrožuje také města, která se již nestaví pro lidi, ale pro automobily. Tento problém nastává zejména ve Spojených státech amerických. masážních Prahou východ Šestajovicemi