to apply technical fixes to the problems caused by increasing physical mobility. But even if we devise non polluting congestion free modes of transport and all work from home we will still pay a very high price for mobility. instantaneous time also means that the time space paths of individuals are often desynchronised Urry, ISA inteligent speed adaptation SCHMEIDLER, Mobilita je osvobozující a posilňující. Ale i dobrých věcí může být příliš. Rostoucí počet lidí, testujících si svou svobodu a sílu, ucpává naší planetu a její tepny. Politici všech autosklech Zelenči průmyslových zemí se potýkají s technickými problémy způsobenými zvyšující se fyzickou mobilitou. I kdybychom nalezli neznečišťující a nezatěžující formy dopravy a všichni bychom pracovali z domova, stále budeme za mobilitu platit vysokou daň. Adams, Jak již Adams naznačil, zvýšené množství automobilů může mobilitu omezovat. Klíčové je to zejména pro pohotovostní složky záchranná služba, policie, hasiči, Cyrilov které se po těchto komunikacích rovněž pohybují. Dopravní zácpy ovšem nejsou jediným záporem, který se s mobilitou pojí. Pro Praha 20 automobilovou dopravu je nutné budování infrastruktury. Budování silnic a dálnic nemá jako následek pouhý záběr půdy, ale také narušování rázu krajiny, ekosystémů, biotopů a biocenóz, které je obývají. Například vedení dálnice přes chráněnou krajinnou oblast výměna autoskel Zelenči je silná ekologická zátěž. Stejně tak vnímáme i emise, které osobní automobily produkují a znečišťují tak ovzduší. Kromě vody a
oxidu uhličitého, zesilujícího skleníkový efekt a potažmo globální oteplování, obsahují spaliny i řadu dalších prvků a organických látek oxid uhelnatý, oxidy dusíku, olovo, Rostoucí zatížení životního prostředí automobilovým provozem může mít dalekosáhlé důsledky na zdraví lidské populace. BAREK et al., Podrobně se tomuto tématu také věnuje RODRIGUE S ekologickým dopadem souvisí i těžba ropy, kterou autosklo Zeleneč provází různé havárie, ať už menšího či většího rozsahu. V dubnu došlo k veliké ropné katastrofě, kdy ropný vrt Macondo v Golfském Chvaly zálivu chrlil tisíc barelů ropy denně FREUDENBURG a GRAMLING, Světové zásoby ropy jsou omezené a jejich ložiska bývají i jádrem sporu mezi