některých jejich složek bez únavy přechodné emoce z rodinných, společenských a jiných důvodů, absorbující pozornost. g alkohol a drogy, h chronické abnormální duševní stavy neurózy, periodické nebo neperiodické proměny impulzivity, i činnost v časové zátěži. HOSKOVEC a Praha 22 ŠTIKAR, Třebaže jsou některé z těchto příčin chybných výkonů neměnné, jiné se dají eliminovat nebo zcela potlačit. Klíčem k úspěchu by mohl být větší důraz kladený na výchovu řidičů a ostatních účastníků silničního provozu. Zpřísnění požadavků pro získání řidičského průkazu, navazující kurzy pro mladé řidiče, kampaně pro veřejnost a další opatření mohou vést k zesílení bezpečnosti dopravního provozu. Při absolvování autoškoly by měli být nastávající řidiči seznámeni důkladně nejen s běžnými výměny autoskly Čestlicích dopravními situacemi, ale také s extrémními případy. Povinně by měla být zavedena i tzv. škola smyku. Více pozornosti by měli studenti Rozkoš autoškol také věnovat i prevenci nežádoucího chování jízda při únavě, při vypětí nebo pod vlivem alkoholu a drog. Proti těmto i Čestlicemi autosklem dalším nevhodným aspektům chování bojují různé organizace a prostřednictvím médií se snaží působit na veřejnost. BESIP je oddělení Ministerstva dopravy České republiky, které pořádá mnoho kampaní. Nejznámější je pravděpodobně Nemyslíš, zaplatíš, která je cílená na věkovou skupinu řidičů do let a nejčastější příčiny jejich dopravních nehod. Kampaň využívá metodu, při které se snaží
ovlivňovat chování negativním působením resp. vyvoláváním negativních emocí. Proti alkoholu za volantem bojují také kampaně Domluvme se a Je to na Tobě. BESIP se také věnuje dopravní výchově na mateřských a základních školách MINISTERSTVO DOPRAVY. Apel na řidiče může také změnit jejich postoj ve vztahu k pozornosti či riskování. Pozornost je výrazným determinantem dopravního chování. Tu ovlivňuje okolní Osnice prostředí, únava, ale i denní rytmus Únava může vést až k tzv. mikrospánku nebo amnesii V ranních hodinách je pozornost menší, následně se stupňuje k hod., po obědě je opět menší a poté se opět zvyšuje ke konci pracovní doby. Největší četnost usnutí za autosklo Čestlice volantem je mezi hodinou ranní. HOSKOVEC a ŠTIKAR, Amnesie je stav, při kterém řidič projíždí ve stavu určité apatie i více kilometrů, Herink aniž by si daný úsek HOSKOVEC a ŠTIKAR, Riskování podstatně ovlivňuje stupeň nebezpečí, které se vytváří v rámci určité provozní