hluboké krize. Tulis, O nový výrobní program a rozvoj se začal aktivně zasazovat syn Josef Sodomka mladší, který činnost dílny soustředil na úpravu a stavbu karoserií automobilů. Z dílny Josefa Sodomky staršího se stává rodinný podnik. Od roku začala firma rozrůstat a autosklem Prahou 22 uspokojovat větší počet zakázek, mezi něž patřila zejména výroba některých typů podvozků Škoda automobilů Laurin Klement, podvozků Tatra aj. V roce karosárna Sodomka postavila první autobusovou karoserii na podvozku Škoda, jež se stala pro budoucnost celé firmy klíčovou, autoskla Praze 22 protože stavby autobusových karoserií se staly časem nosným programem vysokomýtské firmy. Roku se na trhu Československa objevuje značka automobilů Aero, která začne se SODOMKOU spolupracovat na tvorbě sportovně laděných vozidel. Avšak ve letech se ekonomika kromě hospodářských problémů potýkala s problémy globálně politického rázu. Zanikaly drobné i větší firmy s tradicí v nejrůznějších oborech. Podniky stály před rozhodnutím o úpravě svého výrobního programu. Někteří se orientovali na levné a masově dostupné výrobky, jiné na exkluzivní výrobky pro movitější zákazníky. Druhou strategii zvolila i vysokomýtská karosárna a přinesla jí z dlouhodobého hlediska velký úspěch. Tulis, J. Sodomka, továrna karosérií a vozovka ve Vysokém Mýtě Zvyšující se poptávka po autobusových a Praha 22 účelových karoseriích počátkem čtyřicátých let vedla ke snížení množství vyráběných osobních automobilů a výroba karosárny se Praha 15
soustředila na stavby autobusových karoserií a to především pro ČSD. Od roku se změnil název Sodomkovy karosárny na J. Sodomka, továrna karosérií a vozovka ve Vysokém Mýtě. Toto označení podniku přetrvalo až do poloviny roku kdy byla vyhláškou tehdejšího ministra průmyslu zřízena firma s názvem Karosa, továrna na karoserie a vozy, národní podnik se sídlem ve Vysokém Mýtě. Tulis, Karosa, továrna na karoserie a