rozhodnutí změnilo, cílem je tedy zjistit, jestli se díky vstupu do car sharingu koupi auta nevyhnul. TRB, Pomocí sady několika otázek zaměřených na předchozí a současné vlastnictví automobilů v zapojených domácnostech, na to, zda koupi automobilu zvažovali před vstupem do Autonapůl a zda se jejich rozhodnutí změnilo, jsem se pokusil zjistit, jak je tomu v případě Autanapůl. Aktuální poměr členů je v tuto chvíli subjektů včetně organizací na automobilů, tedy přesně subjektu na jedno vozidlo. Ač v odpovědích na výše zmíněnou sadu otázek autosklo Záběhlice respondenti reagovali trošku zmatečně, podařilo se zjistit, že drtivá většina zapojených domácností v tuto chvíli nevlastní automobil. Chodovec Graf Vlastnictví automobilu v domácnostech V osmi případech byl vstup do car sharingu spojen se zbavením se vozu pětkrát šlo o prodej, ve třech případech pak starý vůz dosloužil a byl zlikvidován. V tomto případě není nutné rozebírat vzájemný vztah příčiny a důsledku Záběhlice autosklům vstup do CS vs. prodej a likvidace, protože jedno mohlo vyplývat z druhého. každopádně dojdeme k zajímavému číslu ušetřených automobilů. Dalších respondentů uvedlo, že koupi dalšího automobilu před vstupem zvažovali, přesto v současné době drtivá většina z nich koupi buď Zahradní Město odložila na neurčito a nebo přímo zrušila. Pouze jediná domácnost, která koupi zvažovala, se k ní opravdu odhodlala a auto vlastní. V tomto případě tedy můžeme vnímat jako ušetřených dalších aut. V dalších domácnostech koupi většinou nezvažovali ani v minulosti a
nezvažují ji ani nyní, jediné dvě domácnosti uvedly, že o koupi auta v tuto chvíli přemýšlejí. Pokud chci vypočítat, kolik vozů autosklo Záběhlice Autonapůl skutečně nahrazuje, mohu tyto odpovědi extrapolovat na celou členskou základnu tedy ne jen respondenty výzkumu. Členů Autonapůl je v tuto chvíli subjektů, respondentů výzkumu bylo mohu tedy cca jednu polovinu všech dosavadních výsledků přičíst. Tím se dostávám k přibližně dvanácti prodaným či zlikvidovaným automobilům a k odložení či zrušení koupě dalších vozidel. Celý vypočet nyní zopakuji oprava autosklo Záběhlicích Prodanázlikvidovaná auta Odložená či zrušená koupě Celkem součet Počet nahrazených automobilů jedním sdíleným Autonapůl v současnosti Spořilov vlastní vozidel, z porovnání tedy vyplývá, že jeden sdílený automobil nahrazuje téměř čtyři soukromě vlastněná auta. V tomto ohledu se navržená hypotéza náhrady až aut relativně těsně nepotvrdila. Pokud bychom použili výpočet bez extrapolace na celou členskou základnu a Skalka předpokládali, že ostatní členové nezapojení do průzkumu auto vůbec neměli, nezvažovali jeho koupi a ani ji nezrušili, pak stále dojdeme k relativně slušnému číslu náhrady vozidla jedním sdíleným automobilem prodaných aut a odložených koupí automobilu na fakticky sdílených vozidel. Tento výpočet byl však poté částečně vyvrácen jinou skupinou odpovědí na otázku, co by respondenti dělali, kdyby Autonapůl ukončilo svoji činnost. Nejčastější odpovědí totiž bylo, že by si auto půjčovali jinde, celkem se opakovala dvacetkrát. Pouze hlídají dětem nedaleko Prahy 4 Záběhlic