Československo Rok Obyvatel tis. Motorová vozidla Vozidel na tis.obyv. Obyv. na vozidlo Osobní automobily Os.aut na tis.obyv Obyv.na os.auto Tabulka Vývoj počtu automobilů v ČR Zdroj Ročenka dopravy Praha Technická správa komunikací hl.m. Prahy Zajímavý nepoměr se objevuje při porovnání počtů automobilů a jednotlivých poměrů celé České republiky a vybraných velkých měst. Zahrňme nyní Prahu jako hlavní a Praha 22 největší české město a také Brno jakožto sídlo Autanapůl. Motorizace a automobilizace ČR Praha Brno Počet obyvatel tis. Celkem motorová vozidla tis. Z toho osobní automobily tis. Stupeň motorizace mot. vozidel na obyv. Stupeň automobilizace os.aut na obyv. Tabulka Motorizace a automobilizace ČR Zdroj Ročenka dopravy velkých měst ČR TSK hl.m. Prahy Z přehledu vidíme, že situace v Brně se velice podobá celonárodním autosklo Hájek průměrům v počtu automobilů v populaci, Praha se v tomto ohledu z průměru silně vymyká. Mohlo by se tedy zdát, že situace v Brně není po Praha 21 dopravní stránce příliš kritická, ovšem je potřeba si uvědomit zásadní informaci v Brně je průměrný počet obyvatel a průměrný autosklech Hájku počet aut stěsnán na mnohem menší plochu než kolik činí poměrná plocha Brna na mapě ČR. Jak v tomto ohledu může pomoci sdílení vozidel Je to zřejmé díky efektivnějšímu využívání již vyrobených vozidel lze uspořit nemalé počty automobilů, které nemusejí být vyrobeny, koupeny, přihlášeny ani zaparkovány. A tudíž může pomoci ušetřit nemálo plochy nutné pro infrastrukturu, tedy silnice či parkoviště.
Což je především ve městech nezanedbatelný přínos. Podle Willi Looseho z německé asociace car sharingu BCS lze různými průzkumy mezi Pacov uživateli car sharingu zjistit, kolik aut přibližně jedno sdílené vozidla nahrazuje. Průzkumy zákazníků umožňují statistické zobecnění, že každé nově pořízené a obvyklým způsobem využívané auto car sharingu nahradí ve statistickém průměru až osobních Hájkem výměny autoskly automobilů, v některých případech dokonce i více. Loose, Vliv CS na ŽP, K těmto číslům lze dojít mnoha metodami, nejčastěji se jedná o průzkumy mezi uživateli a cílené otázky na to, zda a jak jejich domácnost změnila vlastnickou strukturu v oblasti aut před a po vstupu do car sharingu. Nejčastější pozitivní situace jsou pak ty, kdy rodina buď svůj předchozí vůz prodá nebo zvažovanou koupi nového či dalšího hájkovské pražské montessori školek