mění chování uživatelů směrem k menšímu využívání automobilů. Nejčastěji se používá kombinace čtyř různých poplatků. Při vstupu zájemce skládá vratnou zálohu a případně nevratný vstupní poplatek, které mu po sepsání smlouvy umožní systém vůbec využívat, rezervovat vozy v rezervačním systému a jezdit. Společnosti se snaží, aby tento poplatek nebyl úplně nízký a odradil tak různé spekulanty, autosklo Lipany ale zároveň aby nebyl příliš vysoký a neodrazoval tak potenciální slušné a spolehlivé zákazníky. Dalším typem poplatku je pak Voděrádky nejčastěji měsíční paušál, který vám umožňuje nadále systému využívat po celý rok, a to nonstop. V této oblasti se společnosti snaží nabídnout kombinaci různých výší paušálu pro různé typy uživatelů od nulového paušálu spolu s vyššími poplatky za hodinu a ujetý kilometr viz.dále pro málo jezdící klienty až po relativně vysoké měsíční paušály spolu s výrazně nižšími sazbami za autosklům Lipanech rezervovanou hodinu a ujetý km pro hodně jezdící klienty. Pak už tedy zbývají jen poslední druhy poplatků, a to za rezervovaný čas a ujeté kilometry. Jejich kombinace umožňuje co největší využití auta v čase pokud už si uživatel auto půjčuje, díky časovému poplatku si jej bere jen na nezbytně nutnou dobu pro svoji plánovanou cestu a méně tedy vůz blokuje dalším zájemcům. Ač to většinou patří k obchodním Praha 22 tajemstvím jednotlivých firem, je průměrné sdílené auto využito až času z každého dne. Kilometrový poplatek pak logicky zohledňuje
spotřebu paliva při jízdě, opotřebení vozu a další náklady, vznikající samotnou jízdou. Tento transparentní systém tedy cíleně autosklo Lipany přenáší velké množství fixních plateb spojených s vlastnictvím automobilu kupní cena, odpisy, pojištění, apod. na variabilní náklady Radošovice tak, aby si uživatel lépe uvědomil cenu, kterou ho každá jízda autem stojí. Uživateli toto nastavení umožňuje velice dobře porovnat výhodnost jednotlivých způsobů dopravy pro konkrétní cestu a případně pro tu kterou cestu zvolit jiný dopravní prostředek MHD, kolo či vlak. Zde si dovolím drobnou odbočku vysvětlující postoj majitele automobilu. Motivace u soukromých vlastníků aut je naopak naprosto opačná než v car sharingu. Vzhledem k tomu, ze nejdražší je při soukromém vlastnictví nákup auta, jeho pojištění, údržba a servis, většina autosklech Lipany majitelů tyto fixní náklady vnímá jako umořené peníze a snaží se poté využívat auta co nejvíce. Postoj by se dal shrnout jednoduše do věty Když už mě to auto stálo tolik, tak s ním musím aspoň co nejvíc jezdit. A on ten benzín není zas tak drahý, když to porovnám s jízdenkou na MHD. K čemu to vede je zřejmé Protože vlastnit auto je nákladné, ale používání levné, vlastníci se snaží maximalizovat jejich využívání. To zvyšuje externí náklady jak jsou dopravní zácpy, zvýšená poptávka po nákladné silniční infrastruktuře, nehody a Pacov dopady na životní prostředí. ÚEP, Car sharing tedy postupně mění dopravní chování svých uživatelů k tomu, že častěji využívají mateřské soukromé škole v Praze 10 Lipanech