automobilového průmyslu prioritou správná průmyslová politika, která lákala zahraniční investory do jednotlivých zemí. Současná Voděrádky automobilová produkce v CEE Během konce let a v první dekádě nového tisíciletí si země střední a východní Evropy také z velké části autosklem Voděrádkách díky FDI postupně vydobyly postavení států se stále rostoucí automobilovou produkcí viz obr. č. V roce bylo v CEE vyrobeno milionů osobních automobilů, zatímco v roce to bylo již miliony. V roce vyráběly země CEE automobilové produkce Evropy a globální produkce Pavlínek P., V roce již země CEE vyráběly cca milionů osobních automobilů, ovšem i přes velký propad produkce západní Evropy, Severní Ameriky i Japonska, jejich podíl na světové výrobě klesl na cca což je podle mého názoru způsobeno obrovským nárůstem produkce u zemí jako Brazílie, Indie, ale hlavně Čína viz tab. č. Obr. č. Vývoj produkce ve vybraných zemích CEE v letech Zdroj OICA Státy střední Evropy jsou nyní země s velmi silným vztahem k automobilové výrobě. Jak jsem již naznačoval v minulých oddílech, automobilový průmysl hraje klíčovou Voděrádkám autosklům roli v evropských ekonomikách, ovšem v zemích střední Evropy je tato role ještě mnohem silnější. Důležitost automobilového průmyslu pro malá hospodářství střední Evropy lze dobře vidět v obr. č. který znázorňuje produkci automobilů obyvatel ve vybraných evropských zemích. Slovensko Česká republika a Slovinsko se umístily na prvních třech příčkách a nechaly za sebou s velkou rezervou staré Radošovice
automobilové velmoci jako Německo Francii nebo Spojené království přičemž největší producent osobních automobilů Čína vyrábí vzhledem k velikosti své populace jen přibližně automobilů obyvatel. Česká republika Maďarsko Polsko Rusko Slovensko Obr. č. Produkce osobních Herink automobilů na obyvatel v roce Zdroj Vlastní vypracování podle ACEA. Zaměstnanost v automobilovém průmyslu Tento speciální vztah střední Evropy je jasně znatelný také v případě zaměstnanosti v automobilovém průmyslu. V průběhu posledních let, které se nesly v duchu autoskla Voděrádek přílivu velkého objemu zahraničního kapitálu, se značně zvednul podíl zaměstnanců v automobilovém průmyslu. Zde lze opět vidět velmi Pacov silnou vazbu České a Slovenské republiky na výrobu automobilů, která zaznamenala vysoký nárůst produkce a také zaměstnanosti viz obr. č. přičemž u obou těchto zemí se v dalším desetiletí očekává další nárůst objemu výroby a tím pádem zvyšování vazeb na toto odvětví. V práci jsem již několikrát uvedl jako hlavní důvod přemisťování výroby do zemí CEE nízkou mzdu, se kterou můžou západní automobilky srazit výrobní náklady na mnohem nižší částku, než za jakou byly schopny vyrábět ve své domovské zemi. Tato nerovnoměrnost autosklo Voděrádky ve mzdách je také z velké části vytvářena rozdílným přístupem pracovních odborů v zemích západní a střední Evropy. Následující soukromé jesličky nejblíže Prahy východ Voděrádek