zpřístupňuje obchody, instituce, práci, propojuje místa i lidi. KAUFMANN rozlišuje mobilitu sociální z hlediska pohybu v rámci sociálně Praha 20 ekonomického postavení a prostorovou pohyb z místa na místo v daném čase. Rovněž se můžeme dívat na mobilitu v rámci různě dlouhých intervalů od sekund a minut, přes hodiny dojížďka, dny cestování až po měsíce a roky stěhování. V průřezu dějin zajímal pohyb mnoho autosklo Dřevčice filozofů. Patřil mezi ně i Aristoteles, Tomáš Akvinský nebo Ibn Rašíd. Mobilitou se zabýval například i francouzský filozof Henri Bergson, Nouzov který zkoumal vztah mezi pohybem a vnímáním. Podle něj je mobilita a jakákoliv myšlenka světa v pohybu závislá na schopnosti jednotlivce tuto realitu vnímat. Tvrdil také, že vnímání imobility je pouhá iluze, jelikož se ve skutečnosti všechno pohybuje a mění. Zamítl tedy myšlenku existence imobility Adey, Podle MASSEY mají různé sociální skupiny k mobilitě odlišné vztahy. Některé více vytvářejí pohyb a toky, jiné ne. Některé mobilitu spíše přijímají, jiné jí mohou být uvězněny. Různé bariéry, které vyvstávají, jsou zejména autosklu Dřevčic obtížněji překonatelné pro lidi, kteří mají omezené schopnosti. Dle HOYLA a KNOWLESE je omezená mobilita nevyhnutelně brzdou vývoje. Rozšířená mobilita je oproti tomu atributem rostoucí globalizace a světové prostorové ekonomiky ibid Dle HARVEYHO také způsobuje časoprostorovou kompresi. Problematika globalizace úzce souvisí s tzv. automobilitou. Podle URRYHO se automobilita dá chápat ve dvou rovinách. V
prvním případě je první část slova auto The ability to move or to be moved capacity for movement or change of place OXFORD UNIVERSITY PRESS Dřevčicích autosklem Časoprostorová komprese je způsobena modernizací společnosti, technologickým a ekonomickým pokrokem. Díky překonávání bariér moderními prostředky dochází ke zvyšující se komunikaci v prostoru v mnohem kratším čase. Svět se tak smršťuje do global village. Podíl na tom mají zejména rychlejší druhy dopravy a informační technologie Harvey vnímána jako vyjádření našeho já podobně jako ve slovech Praha 19 autobiografie, autoreflexe. V druhém významu vnímáme auto jako asociaci k strojům, které jsou schopny něčeho samostatného automatického. Důležité je toto spojení zejména ke stroji, který je schopný samostatného pohybu automobilu. THRIFT in URRY, hovoří o hybridu automobil