veřejného prostoru. Dalším příkladem mohou být například cílené snahy osvícených radnic stavět čtvrti s omezeným či zapovězeným přístupem osobních aut s cílem zklidnění dopravy. Menší spotřeba paliva a méně škodlivin Car sharingová vozidla bývají novější, než je průměrné stáří osobních vozidel. Rychleji se zde prosazují novinky výrobců v oblasti vývoje účinnějších motorů, úspor paliva a autoskla Hostivaři emisních standardů, než tomu bývá u osobních vozidel obecně. Každý kilometr ujetý vozidlem car sharingu tak znamená v průměru nižší spotřebu paliva a tudíž i nižší emise zdraví škodlivých látek, než je tomu u průměrného osobního vozu. Loose, Vliv CS na ŽP, Přestože informace o emisích stávajícího vozového parku na území státu často nejsou plně k dispozici, i při porovnání s průměrným nově koupeným vozem vycházejí sdílené vozy v průměru hospodárnější. Ač emise CO zmíněné v tabulce níže nejsou hlavními škodlivými Praha 15 látkami vypouštěnými automobily do ovzduší, dávají čísla jasnou představu, že v průměru sdílené vozy uspoří cca jejich emisí. Hostivař autosklům Jelikož emise oxidu uhličitého přímo závisejí na spotřebě paliva, lze obecně říci, že vozy car sharingových společností v těchto státech jsou o cca hospodárnější než činí průměr nově koupených vozů v těchto státech, o starších vozech nemluvě. Porovnání emisí CO vozových parků některých CS společností s osobními automobily v dané zemi Provozovatel car sharingu nebo země Specifické emise CO Zahradní Město
vozového parku CS Počet vozidel ve vozovém parku Emise CO národního voz. parku Spotřeba nižší o Rok srovnání Zdroj Mobility, Švýcarsko gkm gkm Mobility Cambio, Německo gkm gkm nová Cambio Journal Cambio, Belgie gkm gkm nová Taxistop Různé CSO, Velká Británie gkm gkm Carplus Tabulka Srovnání emisí sdílených vozidel s průměrem národního vozového parku Zdroj Loose, Vliv CS na ŽP, Car sharing ve většině svých autosklo Hostivař profesionálních forem nejčastěji využívá nové automobily. Důvody pro to mohou být různé, většinou spíše pragmatické než environmentální, pokusíme si je vysvětlit níže. Je zde tedy otázka, zda se po environmentální stránce vyplácí rychleji automobily výměny autoskly Hostivaři obměňovat a preferovat při nákupu úspornější modely. Výpočty v další kapitole mohou lehce napovědět. Snížení zátěže z výroby a Skalka likvidace automobilů Ušetřené, nevyrobené automobily nepřispívají jen k tomu, že města a obce mohou ušetřit na výstavbě parkovišť. Ač Zborov se tím automobilky nerady chlubí, je jasné, že už jen samotná výroba automobilu životní prostředí zatěžuje. V této části se pokusím vyčíslit možné úspory z pozitivního úhlu pohledu, tedy možné úspory energií, surovin či emisí, k negativům možného vlivu car sharingu těhotenská cvičením Praha 10 Hostivař