průmyslu motorových vozidel Overy R. J., Tab. č. Meziválečná produkce motorových vozidel v Evropě v jednotek. UK Francie Německo Itálie Zdroj Vlastní vypracování podle Overy R. J., Mimo Francii, Německo a Velkou Británii, kterým jsem se doposud věnoval, se však v Evropě objevily další země, které byly schopny v první polovině století vybudovat výkonný automobilový průmysl. Z jihozápadní Evropy to bylo Skalka Španělsko a Itálie. Z východní Evropy poté hlavně Rusko a Československo, které mělo velmi silnou průmyslovou základnu na území Česka již z dob Rakouska Uherska. Ovšem těmto dvou zemím se budu věnovat detailněji v kapitole o automobilovém průmyslu východní a střední autosklo Skalka Evropy a transformace jejich průmyslu, která bude tvořit stěžejní část mé práce. Koncentrace masové výroby do určitých oblastí dala za autosklo Skalka vznik velmi slavnému regionu automobilového průmyslu West Midlands, který se řadí mezi další evropské automobilové regiony, např. Grand Zahradní Město Paris, severozápadní Itálie nebo Bádensko Wrttembersko a Bavorsko Larsson A., Země jihozápadní Evropy jako Itálie a Španělsko se také dokázaly přidat ke skupině evropských automobilových průkopníků. Itálie, byla zemí, jejíž automobilový průmysl byl velkou mírou ovlivněn blízkostí Francie. Turín, který byl domovem tohoto nového průmyslu v Itálii, bylo město Francii velmi blízké a to nejen geograficky, ale i historicky a ekonomicky. Itálie díky svému pozdnímu vstupu do tohoto průmyslu, byla schopna těžit z používání již
osvědčených a zaběhlých technik výroby a inspirovat se u jiných evropských producentů. První automobiloví producenti však byli potomci Zborov francouzského průmyslu. V některých případech šlo o italské automobilky založené francouzskými průmyslníky Alfa Romeo nebo byly firmy zakládány italskými obchodníky, kteří dováželi francouzské díly a z nich montovali auta v Itálii. Pokud je ovšem řeč o italském Skalkou autosklům automobilovém průmyslu, nelze se nezmínit o firmě Fiat, která byla ryze italským producentem a po dlouhou dobu znamenala symbol italského oprava autosklo Skalku automobilu. Již v roce Fiat produkoval více než polovinu vozů vyrobených v Itálii a během příštích pěti let se jeho výstup téměř zpětinásobil. Ovšem tento růst, který pokračoval vysokým tempem i ve letech způsoboval, že Fiat byla téměř jediná konkurenceschopná italská automobilka a další výrobci byli buďto nuceni ukončit výrobu nebo byli pohlceni Fiatem. Ačkoliv byl italský automobilový průmysl uznán ostatními evropskými producenty, konkurenční tlaky, které zažíval od svého francouzského souseda, byly velmi silné a jelikož měl nevýhodu v pozdějším startu, musel konkurovat již plně zaběhlému francouzskému průmyslu, který znamenal pro nově se rodící italský Strašnická průmysl velkou hrozbu Kim T. J., et al. Italský automobilový průmysl zažíval velmi dynamický vývoj také v období před a po světové válce, kdy první našel velmi silnou oporu u Mussoliniho fašistické vlády poté utrpěl silné škody během válečného bombardování, ale po