byla dále prohloubena po rozšíření EU o některé země CEE v letech a kdy byl i zde zaveden jednotný trh, eliminující komplikace přeshraniční dopravy a cel. Což bylo využito i mimoevropskými automobilkami, které v těchto nových zemích realizovaly vlastní výrobní závody, aby eliminovaly nutnost proclívání na hranicích EU. Cahlík, Žídek, Pavlínek, Právě díky zmíněným výhodám bylo v zemích CEE od roku do roku investováno do osobního automobilového průmyslu více než miliard dolarů, díky čemuž odvětví v těchto zemích prošlo velmi dynamickou transformací, zohledňující konkurenční potřeby jednotlivých automobilek. Přes počáteční propad výroby osobních vozů o autosklo Strašnická mezi lety a v důsledku probíhající transformace došlo mezi lety a k růstu roční produkce o miliony vozů. Spolu s tím došlo ke zdvojnásobení podílu Historický vývoj automobilového průmyslu zemí CEE na evropské výrobě osobních automobilů z v roce na v roce v Strašnická případě světového trhu se pak jednalo za stejné roky o růst podílu z na Roku podíl zemí CEE tvořil evropské a světové produkce. Mezi Želivského jednotlivými zeměmi CEE jsou však značné rozdíly, například v ziscích z výroby osobních automobilů v České republice již v roce plynuly z nadnárodním vlastníků, v Polsku a Maďarsku pak v roce z resp. Opačná situace panovala v Rusku, kde zahraniční automobilky začaly konkurovat domácím výrobcům až v posledních letech. Celkově pak lze říci, že značný růst zaznamenaly země střední Evropy, zatímco Strašnické opravy autoskla
země východní a jihovýchodní Evropy naopak spíše klesaly. Pavlínek, ErnstYoung, Výroba nákladních vozů Průmysl nákladních automobilů zemí CEE prošel počátkem devadesátých let značným úpadkem, neboť byl ještě více než průmysl osobních vozů vázán na trhy RVHP a Zborov zároveň hlouběji separován od západní Evropy. V důsledku rozpadu trhu RVHP a snížení odběrů armádou téměř na nulu došlo ke zhroucení odbytu těžkých a středních nákladních vozů. Naopak růst zaznamenaly díky novým malým a středním podnikům lehké nákladní vozy, výměna autoskel Staršnickou jejichž produkce se během let až více než zdvojnásobila. Trh těžkých nákladních vozů za stejné období klesl o Celkově je pak možno masážních na Praze 10 Strašnické