mají jistá specifika, která se zde pokusím zmínit. Vznik a vývoj Autonapůl vzniklo v roce v kruhu několika spřízněných lidí okolo Horního Mlýna ve Křtinách u Brna. Nejdůležitější osoby v průběhu celého vývoje v podstatě téměř bez přestávky dodnes zůstaly Vršovice autosklům členy sdružení, někteří s větším, někteří s menším vlivem na jeho celkové fungování a směřování. Za vůdčí osobnost lze v historii i v současnosti považovat především Stanislava Kutáčka, který je v tuto chvíli hlavním jednatelem celého sdružení. Dalšími důležitými osobami jsou pak dlouholetý člen Ludvík Trnka, starající se o finanční otázky, a také Robert Batůšek, dřívější člen Eden Autodružstva, se kterým se Autonapůl spojilo v roce Vznik sdružení byl inspirován zahraničními zkušenostmi, cílem bylo především získat autoskla Vršovic levně přístup k automobilu, který tehdy nikdo z jeho tří zakládajících členů nevlastnil. Začínalo se starou jugoslávskou Zastavou, v roce byla přikoupena starší Škoda Felície, která slouží dodnes. Další vývoj počtu členů a vozidel je vidět na uvedeném grafu. V Flora těchto letech pak přibyla především řada členů z Brna, což postupně vedlo k přesunutí hlavní činnosti ze Křtin do Brna. Trnka, a Graf Vývoj počtu sdílených vozidel a členů sdružení Zdroj AutonapůlTrnka, Statistiky Zrychlený, až téměř raketový růst posledních let může být částečně vysvětlen podobným trendem, který se často opakuje i u mnoha profesionálních CSO ve světě. Po počáteční
ustavující fázi rostly úspěšné car sharingové organizace velmi rychle. Meziroční nárůst o byl docela normální. ÚEP, V tuto chvíli je Jiřího z Poděbrad možné říci, že stále existuje převis poptávky nad nabídkou, neboť i přes v podstatě nulovou propagaci se hlásí více zájemců o vstup než kolik jich současný vozový park může uspokojit. srov. Strnadová, Problémem jsou v tomto ohledu především Vánoce a letní prázdniny, plaváním kojencům Prahou 10 Vršovicemi