řidičák na zkoušku. Např. v Lucembursku platí povinnost absolvovat speciální výcvik na Polygonu v rozsahu minut teorie a praktických lekcí po minutách. Obdobně i ve Finsku je třeba prodělat speciální výcvik a v Rakousku také platí povinnost pokračovacího výcviku řidičů začátečníků. V případě nesplnění této povinnosti není možné řídit. Osobně si myslím, že by nebylo úplně vhodné, aby výcvik v rozsahu TBJ byl součástí výcviku v autoškole. Učící se žák má spoustu problémů ovládat vozidlo a zkoordinovat všechny požadavky a autosklem Olšanech dovednosti. V TBJ je třeba již mít zažité základní návyky ovládání vozu, ale v prvním roce řízení po cca až měsíční řidičské praxi je, myslím, nejvhodnější doba absolvovat TBJ. Ze své praxe instruktora TBJ vím, že zpočátku převládaly firemní kurzy, jednalo se autoskla Olšany zejména o firmy se zahraniční účastí, postupně se přidávaly i ryze české firmy. Mnohé z firem se pravidelně vracejí a jejich zaměstnanci řidiči absolvují i svůj několikátý TBJ, samozřejmostí u těchto firem je i vyslání nových pracovníků do kurzu. V posledním Olšany roce či dvou se však TBJ začali ve větší míře účastnit i jednotlivci, soukromé osoby, které si sami chtějí otestovat své schopnosti v Flora bezpečném prostředí cvičiště dle hesla Štěstí přeje připraveným. Jedná se jak o zkušené řidiče, kteří jsou mnohdy sami překvapeni, jak moc mají zažity nesprávné řidičské informace, návyky a zlozvyky, tak i o řidiče začátečníky, kterým kurz zaplatili
osvícení rodiče, mnohdy na základě své vlastní zkušenosti z absolvování TBJ. Je to zajisté pozitivní jev. PRAKTICKÁ ČÁST PRÁCE Zásady autosklo Olšany bezpečné jízdy Základem je za volantem samozřejmě přemýšlet a myslet nejen za sebe, ale tzv. i za druhé. Nebezpečí na silnici všichni autosklo Olšany dobrovolně podstupujeme s tím, jak sedneme do vozidla. Řidičské a lidské zkušenosti, které jsme za života nasbírali, nám umožňují Želivského nebezpečí předvídat, např. při jízdě po dešti na mokré vozovce protijedoucí kamion rozstřikující od kol gejzíry vody zajisté v okamžiku míjení představuje určité nebezpečí. Tomuto nebezpečí je se třeba vyvarovat, tzn. přizpůsobit své chování momentálním podmínkám a situaci, která právě na vozovce panuje. Zůstaneme li u příkladu protijedoucího kamionu rozstřikujícího vodu, nebezpečí řidič rozpozná, ale pokud si včas nepustí stěrače, nevyvaroval se, ale počkal si, až nebezpečí nastane. Mnohdy však nezbývá než nebezpečnou situaci zvládnout, naučit se správnému řešení krizových situací. To je tématem této práce. SPRÁVNÉ SEZENÍ A DRŽENÍ masáži nedaleko Prahy 3 Olšan