vozů. Seznam všech uzavřených smluv obsahuje Tabulka Maďarsko, Bulharsko a Albánie si během socialismu nevytvořily žádný vlastní automobilový průmysl, pouze v Bulharsku bylo v osmdesátých letech montováno okolo ruských Moskvitchů ročně, což bylo dáno politikou RVHP, Jiřího z Poděbrad na jejímž základě se Maďarsko zaměřovalo na produkci autobusů pro všechny členy RVHP a výrobu dílů pro osobní vozy vyráběné v Rusku a Polsku. Až počátkem osmdesátých let došlo v Maďarsku k uvolnění a roku začala vyjednávání mezi maďarskými zástupci a japonskou Suzuki. Žídek, Pavlínek, Tabulka Smlouvy o výrobě vozidel v zemích CEE na základě licencí západních automobilek Rok podepsání dohody Rok zahájení výroby Název a umístění továrny Západní partner Crvena Zastava, Kragujevac, Jugoslávie Fiat FSO, Waršava, Polsko Fiat Továrna autosklo Jiřího z Poděbrad Kolibasi, Pitesti, Rumunsko Renault AvtoVAZ, Togliatti, Rusko Fiat FSM, Bielsko Biala, Polsko Fiat Továrna na motorová vozidla, Novo Město, Jugoslávie Renault Oltcit, Craiova, Rumunsko Citron FSM, Tychy, Polsko Fiat Zdroj Pavlínek, vlastní zpracování Historický vývoj automobilového průmyslu Výroba nákladních vozů Také výroba nákladních vozů zemí střední a východní Evropy v letech až rostla Graf přičemž mezi výměny autoskly Jiřího z Poděbrad lety a došlo k více než dvojnásobnému růstu a v první polovině sedmdesátých let pak odvětví rostlo více než o třetinu. Mimo tyto roky docházelo ke stagnaci. Navzdory rostoucímu počtu vyrobených vozidel byl podíl zemí střední a východní Evropy na světovém trhu nákladních Rajská zahrada
vozů od roku kdy dosáhl svého vrcholu s hodnotou klesající. Roku pak tento podíl dosahoval jen Z uvedených hodnot je patrné, že automobilový autosklo Jiřího z Poděbrad průmysl nákladních vozů svým tempem růstu za západními zeměmi silně zaostával. Graf Počet vyrobených nákladních automobilů v zemích CEE v ks Zdroj Pavlínek, vlastní zpracování Graf ukazuje, že největší poddíl v rámci zemí měl Sovětský svaz, když roku vyráběl celkem všech nákladních vozů zemí CEE. V průběhu následujících pěti let tato hodnota klesla na Během první poloviny sedmdesátých let došlo k dalšímu propadu až na hodnotu ze které podíl pozvolna rostl na v roce Relativní zastoupení Československa ve výrobě nákladních automobilů pak během celého období let až postupně rostlo z na Pavlínek, Početvyrobenýchnákladních automobilů Rok Československo SSSR Bulharsko výměna autoskel Jiřího z Poděbrad Rumunsko Jugoslávie Polsko NDR Historický vývoj automobilového průmyslu Graf Podíl jednotlivých zemí na výrobě nákladních automobilů zemí CEE Zdroj Pavlínek, vlastní výpočet a zpracování Transformace automobilového průmyslu v zemích střední a východní Evropy po roce Náměstí Míru Výroba osobních vozů Počáteční situace zemí střední a východní Evropy byla velmi špatná, a to nejen v oblasti automobilového průmyslu. soukromé školky na Praze 3 Jiřího z Poděbrad