průmyslu Eckermann, E., Velmi důležitý faktor pro úspěch jakéhokoliv produktu je poptávka po něm. První modely vozů byly ovšem díky zdlouhavé a náročné výrobě velmi drahá záležitost, pro tehdejšího člověka střední třídy téměř nepředstavitelná investice. Žádná jiná evropská země se v té době nemohla pyšnit větší koncentrací bohatých obyvatel a aristokratů, než Francie Paříží a Rajská zahrada jejím okolím. Navíc tato skupina nadprůměrně majetných obyvatel byla přímo dychtivá, po vynálezu jako je automobil Laux, J. M., K velkému úspěchu automobilu ve Francii přispěla také vysoká kvalita francouzských komunikací, které byly odkazem Napoleona. Francouzské silnice byly v té době bezkonkurenčně nejlepší na světě, což kladlo menší požadavky na vozy a zvyšovalo jejich životnost. V roce kdy byl v USA vyroben první benzínový motor, měly dvě zakládající francouzské firmy, Panhard et Levassor a Peugeot, vyrobeno již automobilů. Teprve v autoskla Rajskou zahradou roce USA předběhly Francii v množství vyrobených kusů, ovšem Francie zůstala nejsilnějším světovým automobilovým exportérem až do světové války a vládla evropskému automobilovému průmyslu, dokud ji nezastihla hospodářská krize v letech Laux, J. M., Žádná z okolních zemí nebyla schopna se vyrovnat úspěchu francouzských automobilů. Německo, kde byl zkonstruován vůbec první automobil, nemělo zdaleka tak autosklo Rajská zahrada vyhovující podmínky jako Francie. Jeho cesty byly oproti cestám francouzským v hrozném stavu a pro automobil téměř nepoužitelné. Ovšem Hlavní nádraží
Německo se mohlo pyšnit velmi hustou, kvalitní a konkurenceschopnou železniční sítí, což opět znevýhodňovalo postavení automobilových Jiřího z Poděbrad producentů. Dalším důležitým faktorem, který jsem uvedl v případě francouzského úspěchu, byla poptávka. V Německu existovala také výměny autoskly Rajské zahradě početná skupina velmi majetných lidí, ovšem ti byli často extrémně konzervativní ohledně vědeckotechnických vynálezů obzvláště v