celého konceptu trvalé udržitelnosti není to ani jejím cílem, ani pro to není dostatek prostoru. Domnívám se však, že je dobré se tohoto, ač velice vágního, konceptu alespoň částečně držet, protože některé požadavky, v praktické rovině na udržitelnost kladené, podle mého názoru car sharing splňuje. Nejprve se stručně zastavíme u toho, jak lze definovat udržitelný systém Vzhledem ke komplexnosti problematiky trvale udržitelného rozvoje a množství zainteresovaných subjektů, kteří se ji pokoušejí vymezit, dnes existuje dlouhá řada různých definic TUR. Foltýnová, Známá politička Gro Brundtlandová, první vedoucí komisařka Komise pro životní prostředí a rozvoj OSN WCED UN, definovala udržitelný rozvoj jako takový rozvoj, při němž každá současná generace uspokojuje své potřeby, aniž by při tom autosklo Letňany ohrozila schopnosti budoucích generací uspokojovat jejich potřeby. Brundtlandová in Foltýnová, Zároveň bylo uvedeno osm základních autosklo Letňany principů, které by při řízení svých činností měly všechny země uplatňovat oživit hospodářský růst, změnit kvalitu růstu, Praha 18 uchovávat a obohacovat bázi přírodních zdrojů, zajistit udržitelnou úroveň populace, nově orientovat techniku a odstraňovat její rizika, Nouzov při rozhodování integrovat ekologické a ekonomické aspekty, reformovat mezinárodní hospodářské vztahy a posílit mezinárodní spolupráci. Foltýnová, Pominu nyní případnou problematičnost některých těchto principů a soustředím se na ty, které by mohly mít pragmatičtější
spojitost s dopravou či jejím plánováním. Obecněji lze ovšem říci, že koncept trvale udržitelného rozvoje i přes svoji jistou vágnost Letňan výměny autoskly nepostrádá zajímavé myšlenky v jádru je to především snaha o propojení a integraci tří základních pilířů, tedy ekonomického, sociálního a environmentálního. Foltýnová, Co se týká dopravní problematiky, pak v českých podmínkách základní principy udržitelnosti oprava autosklo Letňany v dopravních systémech zajímavým způsobem definoval Petr Pokorný z Centra dopravního výzkumu Doprava je podstatou ekonomických a sociálních Klíčov aktivit, měla by však těmto aktivitám sloužit a ne být jejich výsledkem. Přepravní vzdálenosti zboží i osob by měly být minimalizovány, Praha 19 zatímco by měl být maximálně rozvíjen potenciál lokálních ekonomických a sociálních aktivit. Dopravní potřeby by měly být uspokojovány způsoby nejvíce šetrnými k životnímu prostředí. Územní plánování by mělo podporovat takové stavební aktivity, které svou velikostí a důležitostí negenerují novou automobilovou dopravu. Všechny dopravní plány by měly být podrobovány posouzení dopadů na zdraví obyvatel. Všechny dopravní plány by měly mít stanoveny jasné cíle v oblasti sociální, ekonomické a environmentální. Tyto cíle by měly být podrobeny nezávislému rozboru nákladů a výnosů. Vypracování a hodnocení alternativních plánů, kterými lze dosáhnout shodných