nebo členů car sharingového družstva. Poslední podstatnou součást pak tvoří infrastruktura, tedy především vozový park a často také vyhrazená parkovací místa na klíčových lokalitách spádové oblasti. Vztah mezi uživateli a car sharingovou organizací je většinou formalizován nějakým typem rámcové smlouvy, která se uzavírá při vstupu klienta do systému a dále většinou platí neomezeně dlouho. Proseku autoskla Profesionální CSO pak má většinou různě formalizované vztahy se státní správou nebo samosprávou, poskytovateli veřejné dopravy nebo Vysočanská výrobci automobilů. ÚEP, Obrázek Prvky car sharingové organizace Zdroj ÚEP, Administrativa při vedení a řízení každé organizace hraje významnou roli, protože jakkoli sofistikované systémy se bez moderních technologií velice těžko obejdou. To se ukazuje především v procesu stálého růstu počtu vozů, klientů, rezervací, jízd a transakcí. Bez monitoringu v reálném čase je obtížné mít vozový park pod účinnou kontrolou. Zároveň je zranitelný vůči vandalismu a krádežím. Počítačové technologie, internet, mobilní telefony a smart card Českomoravská inteligentní karty umožnily zavedení on line rezervací, palubních počítačů, přístupu pomocí smart card, bezdrátového spojení, výměna autoskel Proseku hlášení, monitoringu a vyúčtování. ÚEP, Tyto technologie samozřejmě kladou velké nároky na vstupní kapitál, který je potřebný pro rozjetí celého byznysu pokud se ale nějaká organizace snaží rozvíjet car sharing jako komerční a konkurenceschopnou službu, velice těžko
může obstát bez nich. Každý provozovatel musí pružně reagovat na změny na trhu, měnící se počty klientů nebo rezervací a jízd právě Klíčov tuto rychlou a adekvátní reakci mu usnadňují moderní informační technologie. Řadový klient typické car sharingové organizace musí před použitím sdíleného auta projít několika kroky Podle Strnadová, Batulková, ÚEP, Registrace Mezi klientem a poskytovatelem car sharingu vzniká registrací dlouhodobá vazba. Klient podepisuje rámcovou smlouvu s organizací pouze před prvním použitím vozidla, další komunikace mezi klientem a poskytovatelem pak většinou probíhá bezkontaktně rezervace, vyúčtování, apod Samozřejmostí je předložení řidičského průkazu, některé CSO požadují jeho vlastnictví po určitou dobu. Někdy je třeba složit vratnou vstupní kauci, jinde nevratný vstupní autosklo Prosek poplatek, některé CSO používají kombinaci obojího. Poté je klient zaregistrován do systému, obdrží identifikační údaje a je mu vystavena čipová karta pokud ji poskytovatel používá, viz. níže. Rezervace vozidla Před každou jízdou je nutné si automobil rezervovat. Nejčastěji