Míra automobilismu Zdroj Převzato a upraveno z ČSÚ počet automobilů, Z tabulky je patrné, že u nás je registrováno k roku aut a z toho nám autosklu Vysočanskou vyplývá i míra automobilizace. Ta je obyvatel na auto a oproti roku stoupla o Jak jsem zmínil výše, tak je důležité i stáří vozů. V ČR se stáří pohybuje na průměru roku. Nejmladší vozový park je v Praze průměr je let, nejstarší je v Ústeckém kraji roku. Avšak průzkum Vysočanská Ředitelství silnic a dálnic veřejnost ujistil, že starší auta jezdí po vozovkách ojediněle, další dvě pětiny vozů jezdících po silnicích jsou mladší let, naopak jen ve jezdí vozy starší let. srov. Flotila stáří a počet aut, Zápory automobilismu spotřeba surovin při výrobě a provozu automobilu spotřeba surovin při výstavbě a oprav dopravních komunikací zabírání půdy při výstavbě silnic zejména Vysočanské autoskla dálnic a následný úbytek zeleně v blízkosti komunikací, dále výfukové zplodiny, jako znečišťování ovzduší oxid uhelnatý a podíl na globálním oteplování oxid uhličitý ekologické katastrofy při těžbě surovin zmařené lidské životy při dopravních nehodách blokace Českomoravská veřejných služeb dopravními kolapsy, zejména pro policii, záchrannou službu a hasiče, kteří vyjíždějí ke kritickým událostem hluk a vibrace od projíždějících automobilů finanční a časová zátěž na péči o vůz Ano, seznam není o moc delší než je seznam zmíněných kladů. Bohužel tyto zápory pomalu ničí přírodu. Sama příroda by se ještě dokázala zregenerovat, ale s přibývajícím počtem lidí na
Zemi rostou i nároky a tím pádem průmyslové výroby produkují stejně či více výrobků. Možná jsem pesimista, ale vše se nám to vrátí. Zřejmě ne zrovna příjemným způsobem. Spotřeba surovinových zdrojů Na výrobu i provoz auta je zapotřebí mnoho surovinových zdrojů. Kolbenova Hlavně tedy rudy, horniny především asfaltu, až po nejdůležitější surovinu, kterou je ropa. Z ní se vyrábí převážná část potřebná pro výrobu automobilu. Jsou to různé gumy, textilie, plasty a pohonné hmoty. Každá tato složka je produkována ve velkém množství. U všech lze provést nějakým způsobem recyklaci a navrátit zpět ke zpracování na nový produkt. Pouze projeté spálené palivo je navždy pryč.