sám. Takzvaný PP car sharing je jednou z dalších úprav sdílení vozidel. PP je zkratkou anglického pojmu peer to peer, tedy od člověka k člověku, a podobně také tento koncept funguje. Provozuje jej například kanadská CSO Communauto, která kromě služeb klasického car sharingu nabízí vlastníkům automobilů, aby své vlastní vozy dali k dispozici jejich klientům tehdy, když je nepotřebují. Auto zůstává majetkem zapojeného majitele, ale on do rezervačního systému firmy vkládá čas, kdy je auto dostupné pro ostatní uživatele. V tuto dobu si je může někdo z řadových klientů firmy od něj půjčit a zase ho majiteli po smluvené době vrátit. Je zřejmé, že projekt může narážet na spoustu bariér, zápůjčka ve prospěch klientů Communauto je samozřejmě smluvně ošetřena a majitel vozu za ni inkasuje předem stanovenou Ládví náhradu. Musí také zajistit jeho plnou funkčnost, pravidelnou údržbu a servis, klient zase naopak musí auto před vrácením vyčistit a autosklo Střížkov dotankovat. Dalo by se říci, že tato služba koncept car sharingu oklikou částečně vrací do méně formálních podob, ve kterých se auto Praha 18 půjčovalo nejčastěji mezi známými, rodinou či přáteli. Podle informací na webu Communauto se však zdá, že si tento koncept bude ještě autosklech Střížkovem nějaký čas hledat svoje místo na trhu. Příbuzné systémy Autopůjčovna Na první pohled by se mohlo zdát, že je car sharing v podstatě autopůjčovnou, je však několik zásadních parametrů, které od sebe tyto systémy výrazně odlišují. V první řadě jde o to, že po podpisu
smlouvy vzniká mezi CSO a jejím klientem dlouhodobý vztah, který není nutné před každou další výpůjčkou opět obnovovat novou smlouvou. Další rozdíl spočívá v hustotě stanic, kde si lze auto vyzvednout, což u klasické půjčovny bývá maximálně několik málo poboček v rámci jednoho města, navíc většinou dostupných pouze v úřední hodiny. U car sharingu je vyzvednutí automobilu možné nonstop v režimu autosklo Střížkov hodin denně dní v týdnu, navíc je celý proces vyzvednutí plně samoobslužný. ÚEP, Liší se také systém zpoplatnění, kdy car sharing se jej snaží posunout tak, aby více reflektoval reálné použití auta, tedy nikoli jen časový pronájem. Kromě toho je možné využívání car Vysočanská sharingových automobilů i na krátký čas, čemuž je uzpůsobeno nastavení i cen, zatímco běžné autopůjčovny své nabídky zaměřují spíše na dlouhodobé pronajímání svých vozů. Becker et. al, Palivo většinou není u půjčoven zahrnuto v ceně, zákazník si jej kupuje sám, nastavení poplatku pouze za čas spíše nutí klienta v rezervované době auto využít co nejvíce, chybí tedy i jakési bazální Střížkově výměna autoskel environmentální působení. Přesto je zřejmé, že podobnost těchto dvou služeb není náhodná, ač se vzorce užívání automobilů v obou systémech liší. Někdy to může vést k tomu, že autopůjčovna vstoupí na trh sdílených vozidel, jak jsem se o tom zmínil u popisu