technologie a rezervační systémy a jsou v ní zapojeny jak větší, tak i menší firmy z celého Německa. Deutsche Bahn mají také smlouvy o spolupráci se švýcarskou Mobility. Koordinační úlohu pak v rámci Německa hraje také Spolkový svaz car sharingu BCS Bundesverband CarSharing. Jeho členy jsou samotné car sharingové organizace, a to i ty větší komerční, i ty menší neziskové všechny se společně podílejí na výměna autoskel Hloubětínem financování činnosti svazu. Cílem BCS je prosazovat zájmy společné všem poskytovatelům sdílení automobilů, tedy například cílené změny zákonů, lobbing na úrovni samospráv či vlád spolkových zemí, krom jiného také shromažďuje data o národních počtech členůklientů, automobilů, spolupracuje na další propagaci car sharingu nebo se podílí na mezinárodních projektech na podporu car sharingu. Jedním z nich byl také tříletý evropský projekt MoMo Car sharing výstupy z něj budu v této práci často citovat a používat jako zdroj autosklo Hloubětín informací. Cílem tohoto projektu bylo krom jiného pomoci se sdílením zkušeností napříč evropskými systémy car sharingu a podpořit je v dalším rozvoji a růstu podílu na trhu. Co se týká Německa, tak na jeho území došlo v průběhu tohoto projektu k nárůstu počtu klientů a členů všech v BCS zapojených organizací z původních na tisíc. Může se to zdát jako vysoké číslo, ale v porovnání s méně lidnatým Lehovec Švýcarskem to však stále znamená pokrytí pouze přibližně populace. Loose, Velká Británie Rychle rostoucí význam co do počtu uživatelů Praha 14
i sdílených vozidel zaznamenala Velká Británie. Jak jsem zmínil výše, právě zde se pro koncept car sharing užívá označení car clubs. V autosklo Hloubětín počátku let se na trhu uchytilo mnoho poskytovatelů, velmi často spíše lokálně sociálního než komerčního charakteru. To se v posledních letech postupně mění, ač má Británie podobně jako Německo stále silnou tradici menších, lokálních systémů sdílení automobilů. V cvičilo těhotných u Prahy 9 Hloubětína