Simmel in Keller, Nejspíše právě tato touha po přítomnosti druhých lidí může vysvětlovat snahy o reintegraci individualizovaných jedinců snahu zapojit se do kolektivu podobně uvažujících a jednajících lidí. Zvláštní zřetel klade Librová a také další odborníci sledující například spotřebu domácností ve svých knihách věnovaných ekologicky příznivému způsobu života na důležitost soukromí ve vztahu k věcem. Je možno formulovat hypotézu, že vlastnění předmětů, k nimž má jedinec osobní vztah, které jsou součástí jeho soukromí, brzdí sklon k získávání nových předmětů. Jde totiž o to, že spíše než vlastnění věcí je ekologicky záhubná dynamika jejich obměny, autosklo Koloděje princip kup a vyhoď. Librová V otázce dopravy, respektive vlastnictví automobilu a schopnosti jej sdílet, bude určitě snaha o soukromí hrát Praha 21 negativní roli. Velké množství vlastníků pravděpodobně nebude ochotno se zbavit svého auta, přestože by se jim třeba členství v car sharingu z hlediska jeho využití ekonomicky vyplatilo. Car sharing a statusotvorná role automobilu Sdílený automobil v car sharingu také ztrácí svoji statusotvornou roli, respektive jeho role jako statusotvorného prostředku se proměňuje. Této roli různých výrobků i prvků chování se už před sto lety věnoval sociolog Thorstein Veblen. Ač v té době první automobily teprve vznikaly, domnívám se, že se některé Praha 22 jeho myšlenky dají aplikovat i na ně. Věci mohou být užitečné i marnotratné zároveň a jejich užitečnost pro konzumenta může spočívat autosklo Koloděje
v různých poměrech užitku a plýtvání. Veblen, Osobní automobil představoval dříve pravděpodobně velice marnotratné a luxusní zboží, jeho vlastnictví ve společnosti mohlo majitele katapultovat výše na společenském žebříčku. luxus obsahuje rozlišovací statusotvornou Praha 20 funkci, má demonstrovat, že jeho nositel stojí na vysokém a respektovaném stupni společenské hierarchie. Librová, Podobně to vidí i Veblen K tomu, aby člověk získal a udržel si vážnost a úctu, nestačí bohatství a moc pouze mít. Bohatství a moc je třeba vystavit na odiv, neboť vážnost se přisuzuje jen na základě jejich viditelných znaků. Veblen, S tím, jak počty automobilů rostly, se tato role proměňovala, protože automobil už má dnes pravděpodobně téměř každý. Tento proces v podstatě vysvětluje teorie společenského šíření luxusního zboží, která je pro industriální společnost typická, ovšem paradoxně zbavuje luxusní zboží jeho postavení. Vzácné zboží, k němuž autosklem Kolodějím kdysi měli přístup jen příslušníci nejvyšších tříd, se postupně objevovalo i v domácnostech nižších vrstev společnosti. Šlo o proces pozvolný, ale v posledních staletích akcelerující. Snad se dá říci, že většina z věcí, které jsou pro nás běžné, například Kolodějí výměna autoskel sklo, cukr, čaj, káva, exotické koření, měly kdysi charakter luxusu. Sociální šíření je pro luxus nebezpečné, protože jej připravuje o Cyrilov jeho statusotvornou funkci. Nemá li o ni přijít, musí se luxus neustále proměňovat. Do mimořádného ohrožení se luxus dostal v moderní půjčit dodávka Prahou 9 Kolodějemi