v prvním roce svého zapojení půjčuje automobil častěji než v dalších letech. V průběhu doby se naučí využívat a ocenit i přednosti jiných druhů dopravy, v čemž je podporuje transparentní vyčíslení nákladů každé cesty, a četnost využívání automobilů se ustálí na celkově nižší úrovni. Tento mnohokrát prokázaný příznivý dopad na dopravu a životní prostředí je označován jako křivka učení se, Pacov jak car sharing využívat. Loose, Vliv CS na ŽP, Výsledkem je, že po přechodu od vlastního vozidla na car sharing, řidič omezí používání Radošovice osobního automobilu o podobně klesá i počet ujetých kilometrů automobilem studie odhadují, že zde pokles činí až oproti předchozímu stavu autosklo Nedvězí při vlastnictví vozidla. srov. Muheim, a Shaheen a Cohen, Nevýhody car sharingu Car sharing má samozřejmě také svoje nevýhody. Některé jsou viditelné z pohledu řadového uživatele, jiné z pohledu společnosti, některé se dají identifikovat až při zevrubnějším zkoumání. Tato Nedvězí autosklům kapitola se je pokusí shrnout. Nutná návaznost na veřejnou dopravu Pravděpodobně největší nevýhodou a omezením je to, že car sharing může efektivně fungovat pouze v oblastech s kvalitní sítí veřejné dopravy, respektive jen tam, kde mohou uživatelé pro většinu svých potřeb mobility využít jiné dopravní prostředky než automobily. Nemusí tedy nutně jít jen o velká města s kvalitní sítí MHD, ale také o menší obce, kde je například dlouholetá tradice cyklistické dopravy. Ač existují projekty car sharingu venkovského či nevázaného na
velké město, většinou fungují spíše na dobrovolnické bázi, protože malý počet aut profesionální firmu neuživí. Zajímavým Březí příkladem, který částečně popírá výše řečené, je fungování úspěšné švýcarské firmy Mobility. Ta poskytuje své služby ve lokalitách, z nichž pouze města Bern, Basilej, Curych, Ženeva a Lausanne mají více než tisíc obyvatel. Dalších necelých měst má pak mezi a tisíci obyvateli, všechny ostatní stovky lokalit jsou tedy obce, které mají méně než tisíc obyvatel. Jak je možné, že tato profesionální firma funguje i v takto řídce osídlených oblastech, aniž by vykazovala ztráty Podílí se na tom kombinace více faktorů autosklo Nedvězí můžeme zmínit například velice dobrou spolupráci se švýcarskými drahami, které v dopravním systému této hrdé alpské republiky hrají velkou roli, sdílené automobily pak často stojí právě blízko železničních nádraží a vlakoví cestující mají zvýhodněné podmínky autosklu Nedvězí vstupu do car sharingu. Dalším prvkem, který jistě hraje roli, je podpora mnoha místních samospráv, které mohou službu pomoci propagovat a dětským jeslím Prahou 10 Nedvězím