schopen se s různými vozidly vypořádat. Zároveň zde však funguje i psychologie, což se může projevit tím, že je uživatel při každé jízdě naopak opatrnější, tedy také ohleduplnější a řídí zodpovědněji a bezpečněji. Nepříliš zmiňované bývají ze strany CS firem výměny autoskly Pitkovice také časté oděrky laku, obražené nárazníky, rychleji zničený interiér a podobně. Auto pod více uživateli logicky prostě o něco více trpí a jeho praktická životnost se zkracuje. K tomuto aspektu se dostaneme zevrubněji v dalším bodu. Společenské nevýhody V této kapitole se pokusím vyrovnat s možnými námitkami na ekonomickou udržitelnost car sharingu z hlediska společnosti. Automobilový průmysl dnes jen v Evropské Unii zaměstnává přímo či nepřímo mezi a miliony lidí, v roce automobilky v Evropě vyrobily téměř milionů aut. Dle vyjádření tajemníka Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA Ivana Hodače je automobilový průmysl v EU největší soukromý investor do výzkumu a vývoje, na který ročně vydává miliard eur. Na daních automobilové odvětví v celé EU zaplatí okolo miliard eur a zaměstnává přibližně Praha 22 zaměstnanců z tovární sféry. Hodač, in Škoda, Uvědomuji si, že to jsou závažné ekonomické, ale i sociální argumenty, které mohou hovořit proti cíleným snahám o omezování automobilového provozu, mezi které se řadí i car sharing. O problému tzv. automobilové lobby a autoskla Pitkovicemi tlaku na vyšší prodej a využívání automobilů se v různých kruzích hovoří již dlouho. Vliv velkého byznysu je ohromný, těžaři a Kateřinky
zpracovatelé pohonných hmot, výrobci aut, stavitelé silnic, parkovišť a dalších k automobilismu přidružených staveb, zaměstnanci autoslužeb a mnozí další představují mocné lobby ovlivňující silně funkcionáře a politiky na všech úrovních. Každý sedmý člověk zaměstnaný v Německu si vydělává přímo nebo nepřímo výrobou automobilu nebo jeho servisem. Librová, A přesto, nebo možná právě proto, jsou zde desetitisíce lidí, kteří automobil sdílejí a svůj vlastní nemají. Jak bylo zmíněno výše, jen v České republice je přibližně milionu osobních automobilů. Kdyby čistě hypoteticky každých pět z nich nahradilo jedno sdílené vozidlo, rázem bychom zde měli pouze tisíc Rozkoš osobních automobilů. Jaký by to mělo vliv na nezaměstnanost, příjmy státu z daní přímých či nepřímých, jaký by byl vliv na celou společnost, když se odhaduje, že v ČR je přímo či nepřímo v automobilovém průmyslu zaměstnáno ekonomicky aktivních obyvatel Vyrobené Jižní Město automobily nelze pouze vyvážet, navíc pokud by k podobnému opatření sáhla celá Evropská Unie, byly by následky nedozírné a těžko instalatérovi Praha 10 Pitkovice