jejich přesný poměr v průměrném vozu je těžší, spokojíme se tedy s přibližným poměrem ocel hliník plasty. Zjednodušení spočívá v zanedbání dalších, potenciálně rizikových prvků, jako jsou baterie, pneumatiky, další elektronika či provozní kapaliny. Výpočet také zjednodušeně předpokládá zpracování všech vstupních surovin na území ČR, tedy zohledňuje pouze energetický mix ČR. Naopak se pokouší Praha 22 vyčíslit a porovnat výrobu automobilu z prvotních surovin a hypotetickou možnost výroby z druhotných, tedy recyklovaných surovin. Výroba Královicemi autosklem automobilu Výroba z prvotních surovin Výroba z recyklovaných surovin Použitý materiál Hmotnostní poměr ve vozu Hmotnost aut.tun Spotřeba elektřiny na tunu nově vyrobené suroviny kWht Emisní faktor elektřiny energetický mix ČR kg COkWh Vzniklé emise kg CO Hmotnost aut.tun autosklo Královice Spotřeba elektřiny na tunu nově vyrobené suroviny kWht Emisní faktor elektřiny energetický mix ČR kg COkWh Vzniklé emise kg CO Ocel Hliník Plasty Celková emisní náročnost Tabulka Zátěž prostředí z výroby automobilu Zdroj vlastní výpočet na základě usnesení Vlády č. Pacov Příloha vyhlášky MPO č. Sb. složení automobilu odhad dle Škoda, Ač je metodika výpočtu značně zjednodušená, dochází k naprosto odlišným číslům než jsou oficiální údaje automobilek. Zvlášť Škodou Auto uváděná hodnota necelých kg emisí CO působí ve srovnání s mým výpočtem přes tun CO jako vtip. Když k výpočtu Škody připočteme oficiálně přiznané emise z energie, která je při výrobě
jednoho vozu spotřebována cca MWh při zohlednění energetického mixu ČR tedy MWh, t, t COMWh, dostaneme se už na cca tuny emisí CO na jeden dětských jeslích Praha 10 Královice