Sklony k sebepřeceňování mají nejvíce mladí muži a častí řidiči. Jsou však i řidiči se sklonem k sebepodcenění. Nedůvěřují sobě, Spořilov ani svému vozu. Již při nepatrném vyrušení se ocitají v panice a reagují nepřiměřeně a nekontrolovatelně. Kdo se blíží nenadálému vznikajícímu konci dopravní zácpy a věří, že už to nemůže ubrzdit, ten se nechá pod vlivem okolností svést k riskantnímu vyhýbavému manévru. Tím může být vyvoláno dodatečné nebezpečí, kterému mohlo být zabráněno reálnějším odhadem. Ke zvýšení bezpečnosti dopravy potřebují takoví řidiči spíše povzbuzení nežli útlum. Instruktor jim musí nabídnout mnoho malých úspěšných zážitků a autosklo Spořilov dobře dávkovanou úroveň požadavků. Instruktor tedy v tomto kroku klade různé požadavky na rozdílné účastníky. Při vyhýbání se s opravy autoskla Spořilova upozorněním směru úkol na reakci a rozhodování např. následuje upozornění pro jednoho řidiče dřív než pro jiného. Ale ještě včas i pro řidiče náchylného k sebepřeceňování tak, aby měl naději na reakci. Pokud tato změna ještě není na hranicích jeho možností, pak Roztyly instruktor použije další možnosti změn. Typické popudy a otázky ke kroku Víte vždy dopředu v každodenním provozu, z jaké strany Vám někdo vjede do stopy A kdy víte, kam se máte vyhnout Co ještě kromě toho činíte v jízdě v každodenním provozu Jak by se projevily ty různé vedlejší činnosti při tomto manévru Zamyslete se, co Vám šlo hlavou cestou sem na trénink Jaké situace z Vašeho každodenního
řízení byste mohli po tomto cvičení lépe vyložit Metoda Vedení diskuze rozhovor ve výuce a pokyny. Fáze vymezení Krok po kurzu Chodovec doplňující diskuze a objasnění technicko fyzikálních anebo psychologicko sociálních podmínek Doplňující teoretické informace hrály již kadeřnictví Prahou 4 Spořilovem