jelikož možnosti dosavadní technologie už se zdají být vyčerpány. Samozřejmě, že se stále ještě objevovala další nová vylepšení, avšak už nebylo možné očekávat nějaké zásadní zlepšení rychlosti nebo komfortu cestování. Nové naděje se upínají na nové řešení autosklem Písnici pohonu, který, po staletí zastoupený tažnými zvířaty, jakoby zůstával přehlížen. Jedním z důvodů tohoto přehlížení byla také skutečnost, že tehdejší společnost řešila mnohem závažnější technické problémy, především v průmyslových odvětvích a neměla tedy Praha 12 potřebu vynakládat nějaké zvláštní úsilí do rozvoje dopravních prostředků, které navíc byly pro tehdejší dobu zcela dostačující. Jak uvidíme dále, tak právě nová technická řešení uplatněná v průmyslu inspirovala snahy o vylepšení dopravních prostředků a pokud Hrnčíře jsme se výše zmiňovali o dosažené technické dokonalosti jako půdě pro další rozvoj, můžeme o těchto nových technologiích mluvit jako o autosklo Písnice podhoubí, ze kterého na této půdě vznikl nový organismu. Od páry k motoru Novou technologií zmiňovanou výše byl vynález parního stroje, který ke svému pohonu využíval pístového motoru. Vynález parního stroje je připisován Jamesi Wattovi který svůj první prototyp sestrojil v letech a v roce pak parní stroj s dvoufázovým motorem. Avšak Watt vycházel a vylepšoval parní stroje svých předchůdců jakým byl zejména Thomas Newcomen který svůj parní stroj sestrojil v roce a Denis Papin který jako první použil princip parního stroje a to již v roce avšak
bez praktického uplatnění. Parní stroje však byly sestrojovány pro uplatnění v průmyslu, s čímž souvisely jejich značné rozměry. Uplatnění v dopravě se sice také záhy dosáhly, avšak jednalo se o dopravu železniční a lodní, kde nebyly značné rozměry parních strojů na škodu. Pro účely silniční dopravy bylo tedy potřeba parní stroje mnohonásobně zmenšit. Prvním kdo toto dokázal a sestrojil stroj, Roztyly který lze považovat za první automobil byl francouzský dělostřelecký důstojník a vynálezce Nicolas Joseph Cugnot a to v roce který Písnice autosklech pojmenoval jako Parní vůz. S dnešním pojetím automobilu však měl tento stroj málo společného, jednalo se totiž o robustní tříkolový Rozkoš kolos vážící tuny, schopný uvézt osoby, pohybující se rychlostí necelých kmh, přičemž vznikl pro přepravu těžkých děl. Ještě před ukončením celého projektu, z důvodu zastavení financování, se toto vozidlo zapsalo do dějin způsobením patrně první automobilové nehody v autosklo Písnice dějinách, když při zkušební jízdě narazilo do zdi. Dalším průkopníkem automobilové dopravy byl britský konstruktér a vynálezce Richard Trevithick jenž sestrojil parní kočár, který byl v roce uveden do provozu a používán k přepravě pasažérů v Londýně. Ve větším měřítku pak byla osobní doprava spuštěna opět v Británii a to zavedením pravidelné linky omnibusu mezi městy Gloucester a Cheltenhamo účetnictví v Praze 4 Písnici