síla levnější i ve srovnání s řeckou či portugalskou, kde byly reálné mzdy na ještě nižší úrovni než v České republice. Vlivem vládní strategii devalvace měny od konce roku se ekonomika stala odolnější proti importu kvalitnějšího zahraničního zboží a zároveň velmi atraktivní pro zahraniční investory. Jelikož tato výhoda na rozdíl od nižší mzdové hladiny nemohla přetrvávat dlouhodobě, bylo z Prahu 12 výměny autoskly pohledu investorů nutné rychle investovat velké množství kapitálu, vedoucí ke zvýšení produktivity a vytvoření zisků před tím, než tato výhoda pomine. Zisky mohly být reinvestovány do společných podniků. Liberální institut, Jonáš, Automobilky působící v České republice a na Slovensku AUTOMOBILKY PŮSOBÍCÍ V ČESKÉ REPUBLICE A NA SLOVENSKU V obou zemích, které se staly předmětem zkoumání této Praha 12 práce, působí v současnosti tři významné automobilky, zabývající se produkcí osobních automobilů. V České republice se jedná o opravy autoskla Prahy 12 společnosti Škoda Auto a.s. dále jen Škoda, Toyota Peugeot Citron Automobile Czech, s.r.o. dále jen TPCA a Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. dále jen HMMC. Působí zde ještě specializovaní výrobci Kaipan s.r.o. a Auto Projekt Centrum s.r.o. zaměřující se na zakázkovou, převážně ruční, výrobu a jejich produkce dosahuje jen několik jednotek kusů za rok. Jak vyplývá ze statistik SAP a, osobní automobilky na našem území společně vyrobí všech motorových vozidel, přičemž na exportu se podílí dokonce a domácí prodeje pokrývají z Z tohoto Lahovičky
důvodu je v celé práci kladen důraz především na tři dominantní automobilky, které mají na tento sektor největší vliv a ostatní Barrandov výrobci jsou vzhledem ke svým minoritním podílům na automobilovém průmyslu dále pouze zmíněni. Jak již bylo naznačeno, vedle výrobců