tréninky bezpečné jízdy, jejichž snahou je zlepšení neutěšené situace na našich silnicích. Čeští řidiči patří bohužel k jedněm z nejhorších, co se řidičských dovedností týče, byť každý je samozřejmě přesvědčen o naprostém opaku. Je to zčásti dáno nedostatečným výcvikem při získávání řidičského průkazu a také obecnou neochotou přijímat rady k činnostem, o kterých je většina přesvědčena, že je sama ovládá nejlépe. Mnoho dopravních nehod na našich silnicích nastává naprosto zbytečně. Zároveň i následky jsou autoskla Lahovičkách mnohdy tragičtější, než by musely vzhledem k povaze nehody být. Mimo klasických příčin vzniku dopravních nehod jako je nepřiměřená rychlost, nedání přednosti v jízdě, nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky či nevěnování se řízení je rovněž jedním z důvodů autosklům Lahoviček velkého počtu dopravních nehod a tragických následků těchto nehod i nesprávné řešení krizových situací ze strany řidičů. Špatná reakce a následné řešení vede mnohdy k výraznému zhoršení krizové situace. Řidič si tak mnohdy vyrobí větší problém, než byl ten prvotní. Následky dopravních nehod zase zhoršuje nesprávné používání či nepoužívání různých prvků pasivní bezpečnosti. TEORETICKÁ Lahovičky ČÁST PRÁCE TRÉNINK BEZPEČNÉ JÍZDY PROBLEMATIKA Problémem nehodovosti se odborníci v celé Evropě zabývají již několik desetiletí. I Praha 12 při mnohem menší hustotě provozu než dnes docházelo k mnoha dopravním nehodám mnohdy s tragickými důsledky. Proto byly vyvinuty různé
nabídky tréninků pro motoristy, kde byl největší význam kladen na co nejvyšší dokonalost řízení a techniky ovládání vozidla. Proti tomu si záhy začal razit alternativní cestu trénink bezpečné jízdy osobních automobilů. Dvě psychologické hypotézy vedly k tomu, že se lahovičskými pražskými cvičením dětí