akciová společnost, továrna automobilů v Mladé Boleslavi, v jejímž čele nově stanula desetičlenná správní rada. Kožíšek, Pavlůsek, Praze 16 výměny autoskly Škoda auto, b Do roku se továrna rozrostla na m a zaměstnávala přes zaměstnanců. Vznikla také nová karosárna, skladiště a strojovna s Praha 16 parním strojem o výkonu koňských sil. Výroba byla vedle osobních automobilů rozšířena o střední a těžké užitkové vozy a roku byly Lahovičky vyrobeny první tři letecké motory. Roku pak přibyly silniční válce a motorové pluhy exportovány hlavně do Ruska. Roku byla firma rozšířena o libereckou továrnu Reichenberger Automobil Fabrik RAF, která byla úspěšným Automobilky působící v České republice a na Slovensku dodavatelem různých vozidel od osobních až po těžká užitková. Z obav, že americký Ford začne vyvážet do Evropy své sériově vyráběné a tedy velmi levné modely, snažila se LK přijít se svým konceptem levného a spolehlivého vozu, který by uspokojil většinu veřejnosti a mohl se vyrábět ve velké sérii. To se s modelem S částečně podařilo a od roku až do světové války se jich vyrobilo přes kusů, z nichž část byla vyvážena do Ruska. Kožíšek, Pavlůsek, Se začátkem světové války byla zahájena vojenská výroba a produkce osobních vozů byla utlumena. Továrna dostala zakázku na výrobu dělostřeleckých granátů a koňských kožených postrojů, která zaměstnala většinu výrobních kapacit. LK ale využila válečného chaosu k rozšíření své továrny a vybudování zázemí pro zaměstnance firma si autosklo Praha 16
chtěla udržet pracovní sílu a zajistit maximální míru samostatnosti. Za tímto účelem koupila vlastní mlýn, chov ovcí, ševcovskou dílnu, kantýnu a mnoho dalších. Aby omezila svou závislost na nestabilních dodávkách uhlí, vybudovala na Jizeře, a později i jinde, vodní turbíny Praha 12 a továrnu elektrifikovala. S blížícím se koncem války se firma připravovala na přechod na mírovou výrobu. Bylo jasné, že dojde k omezení výměna autoskel Prahy 16 sortimentu a to na dva lehké a osobní typy vozů a jeden těžký a s tímto byl roku prodán liberecký závod RAF. Kožíšek, Pavlůsek, Konec autosklo Praha 16 světové války znamenal ztrátu tuzemských i zahraničních odbytišť a armádní regulaci soukromého automobilismu, která byla zrušena až roku Protože byl ale osobní automobil vnímán jako luxus, byl jejich provoz téměř prohibičně zdaněn a značně omezován. Tuzemský trh byl Barrandov také oproti ostatním zemím velmi slabě chráněn nízkými cly na dovoz automobilů ze zahraničí, což dále oslabovalo pozici tuzemských výrobců. Navzdory těmto okolnostem vykázala automobilka LK roku rekordní čistý zisk korun a vyplácela tak dividendu korun na akcii. Velmi příznivě se totiž do prodejů promítly tržby za pluhy, které vyhrávaly mnohé soutěže a byly exportovány do celého světa. Roku navíc pražský pražský klasická masáž