následné snahy a pokusy o jejich překonání. Jak závody a soutěže, tak pokusy o vytváření nejen rychlostních rekordů se staly pevnou autosklo Točná součástí automobilismu. Míru rozvoje automobilů ke konci století ilustruje fakt, že z původních čtyř výrobců automobilů na světě v roce jejich počet jen ve Francii narostl na v roce Ke konci století ještě dochází k další významné technické události a to vynálezu vznětového motoru Rudolphem Christianem Karlem Dieselem v roce který je v dnešní době zastoupen přibližně stejnou měrou jako motor zážehový. Na přelomu a století již byla výroba automobilů ve většině Evropských zemí buď pevně zakotvena, Německo, Francie, Rakousko Praha 12 Uhersko, nebo zavedena, Belgie, Nizozemí, Švédsko, Švýcarsko, Itálie. Vyjímkou však byla z dnešního pohledu možná překvapivě Velká Lahovičky Británie a to z důvodů výše zmíněného praporkového zákona, který byl rozšířen i na benzínové motory a značně tak zbrzdil rozvoj automobilů na Britských ostrovech. I přes zrušení tohoto restriktivního zákona v roce nabrala Británie ve výrobě automobilů značnou ztrátu na pevninskou část, ze které začala ihned po uvolnění trhu automobily dovážet a také se ve většině případů výroby vlastních automobilů řídila vzory z Německa a Francie. Ikdyž byli prvními výrobci automobilů na Americkém kontonentu bratři Charles a Frank Duryeaovi, kteří svůj první automobil sestrojili v roce byla produkce automobilů ve Spojených Státech Amerických ještě v horším stavu kde byl rozvoj autosklem Točnou
automobilů bržděn z několika důvodů. Prvním byla silniční síť, která mimo města prakticky neexistovala, s tím souvisela rozvinutá Praha 16 železniční síť, která pohlcovala téměř veškeré investice a zajišťovala meziměstskou přepravu, nakonec byl rozvoj také bržděn legislativou, která se stavěla proti všem formám mechanicky poháněných vozidel. Poněkud kuriózním případem týkajícím se počátků automobilů ve Spojených Státech bylo patentování automobilu v originále auto buggy. O patent na benzínový motor již v roce požádal jistý americký právník a vynálezce George Baldwin Selden kvůli všemožným průtahům a doplňkům mu byl patent udělen až v roce avšak už na