roce Benzem. Za konstruktéra prvního automobilu, bývá také někdy zmiňován další německý vynálezce Sigfried Marcus který měl automobil Hrnčíře zkonstruovat již v roce Pravost tohoto tvrzení je však obtížně prokazatelná, jelikož se samotný model nedochoval a také doklady o něm se začaly objevovat až později. Například první veřejná zmínka o něm až v roce a první fotografie dokonce až v roce Počátky rozmachu Rozkoš automobilů První kroky vynálezců, kteří se snažili uplatnit se svými vozy na mezinárodní scéně však byly poměrně rozpačité. První mezinárdoní prezentace automobilů se uskutečnila v roce na světové výstavě v Paříži, kde byla ale většina exponátu zastíněna Eiffelovou věží a nebýt licence na svoji čtyřkolku prodané Daimlerem majitelům francouzské dřevoobráběcí firmy Panhard a Levassor zdálo by se, že představení automobilů světu proběhlo bez většího zájmu. Pro Benze neúspěch znamenal přehodnocení celé koncepce motorové tříkolky a pro své další vozy se vrátil ke konstrukci připomínající klasické kočáry. Až s vozidlem tohoto typu nazývaného Velo v roce zaznamenal první významný úspěch. Spustil první sériovou výrobu, do roku prodal celkem kusů a stal se tak největším světovým výrobcem autosklu Šeberova automobilů na přelomu a století. Jak se však ukázalo později, mělo předvedení prvních vozidel na francouzském území zásadní význam pro následující prudký rozmach automobilového průmyslu. Zatímco Německo bylo vůdčím regionem v oblasti technického vývoje automobilů, autosklo Šeberov
hlavní oblastí jejich většího rozšíření se stala Francie. Na počátku byl dovoz z Německa a francouzští konstruktéři používající výhradně německé motory a víceméně kopírující také řešení karoserie a ostatních technických zařízení, nicméně již na počátku devadesátých let přišli francouzi s vlastními kompletními řešeními celého automobilu. Na tomto rozvoji měly hlavní podíl společnosti jako Panhard a Levassor, Peugeot, Dion Buton a Léon Bollée. Během devadesátých let se tak Francie stala největším výrobcem automobilů, kterými jak zásobovala, tak také inspirovala celou Evropu, obzvláště Německo, kde řada výrobců jízdních kol přešla na výrobu automobilů, přičemž se inspirovali francouzskými vzory, a severní Ameriku. Z technických vylepšení, která měla na rozvoj automobilů Šeberově autosklem zásadní vliv byl nejvýznamnější vynález pneumatiky, poprvé vyzkoušené v roce bratry Andrém a Edouardem Michelinovými na Peugeotu. Dalšími neméně důležitými faktory byli rozsáhlá a dostatečně kvalitní francouzská silniční síť, kupní síla francouzů a v jazykové školy Prahou 4 Šeberovem