například lokomotivy. Tím co z automobilu udělalo opravdovou výzvu byla právě velká poptávka a tím požadavek velmi krátkého času na autosklo Michle sestavení celého stroje. Fordův úspěch byl tak významný, že ve letech století ovládl polovinu amerického automobilového trhu. Měl však ještě další neméně významné následky. Hlavním byl tlak na ostatní výrobce co se týče technických vylepšení, Ford totiž dokázal snížit zásadně také cenu, což se ostatním výrobcům nedařilo a pokud chtěli Fordovi konkurovat museli přijít s novými a lepšími Michle autosklům technologiemi. To posouvalo automobil jako takový technicky dopředu. Dalším následkem byl vznik dvou druhů výrobců. Již totiž nebylo možné automobily pro obživu vyrábět individuálně a v malém měřítku a kdo se jí chtěl dále věnovat musel jít dále buď cestou masové Kačerov produkce, nebo cestou výroby malého počtu luxusních automobilů. Oba tyto způsoby výroby automobilů se zachovali dodnes. Od let po současnost Budějovická Fakticky tak byly na konci let století položeny všechny základy automobilismu, jak jej známe dnes. Přes značný technický a designový pokrok, kterým od té doby automobily prošly, zůstává jejich základní princip stejný. Od let probíhalo především rozšiřování automobilů po celém světě, nejprve ve smyslu rozšíření automobilu jako takového, následně jeho výroby a od určitého počtu automobilů v daném regionu, také svébytné automobilové kultury. Pokud v předchozích obdobích stál vývoj automobilů na technickém rozvoji, tak od let se čím
dál tím více začíná projevovat také kulturní rozměr automobilu a od druhé poloviny století pak hraje rozmach a rozvoj automobilové kultury Eden zásadní roli. Přičemž jeho centry jsou Evropa a především Spojené Státy Americké, kde se automobil velice brzy stal nedílnou a neodmyslytelnou součástí tamní kultury a životního stylu. Právě kulturní rozměr pak hraje významnou roli ve vztahu k agresivnímu chování, jak uvidíme dále. Teprve v posledních dekádách se začíná uvažovat o nových či staronových typech pohonu, jakými jsou