systémy užívány v oblasti pojištění automobilů. Jejich jednoduchost totiž umožňuje na základě znalosti stávajícího stupně na bonus malus stupnici a počtu pojistných událostí spočítat, na kterém stupni se bude pojištěný nacházet v příštím období. Díky tomu a znalosti základního pojistného a relativní výše pojistného pro daný stupeň stupnice lze spočítat i to, jaké konkrétní pojistné bude pojištěný v příštím období platit. Jejich konstrukce je založena na teorii Markovských řetězců. Nejdříve je vytvořena matice přechodu pro frekvenci nehodovosti Pomocí této matice je posléze získáno stabilizované rozložení, které udává, jaký podíl pojištěných bude na autosklech Roztyly kterém stupni stupnice. Pomocí stabilizovaného rozložení je možné spočítat i výši vybraného pojistného pro dané a pomocí toho autosklo Roztyly spočítat efektivitu bonus malus systému. Ta udává, jak výrazně se změní velikost vybraného pojistného při změně frekvence nehodovosti. Na základě těchto metod byly analyzovány produkty vybraných pojišťoven na českém trhu pojištění odpovědnosti z provozu motorového Roztyly vozidla. Výsledkem této analýzy a jejich následné komparace bylo zjištění, že vykazují jen velmi omezenou efektivitu a nejsou tedy v praxi schopny účinně rozčlenit pojištěné v závislosti na jejich osobní frekvenci nehodovosti. Na základě tohoto poznatku a znalosti charakteristik analyzovaných bonus malus systémů jsem se pokusil vytvořit svůj návrh bonus malus systému, který by osobní rizikovost Spořilov
zhodnocoval více. Výsledkem byl bonus malus systém, jehož charakteristika je příkřejší, takže přestože jsem se snažil o zachování jeho konkurenceschopnosti, je otázkou, do jaké míry by byl schopen se na trhu prosadit. Otázkou k zamyšlení zůstává, jestli při tak nízkých frekvencích nehodovosti, jakých je běžně dosahováno, a při snaze o vyšší efektivitu bonus malus systémů i pro tyto nízké frekvence, jsou konstrukce bonus malus systémů na základě bezpaměťových Markovských řetězců nejvhodnější. Je možné, že vhodnější by mohly být Chodovec třeba systémy, které za každou pojistnou událost snižují budoucí rychlost přesunu na stupně vyšší, nebo třeba systémy, které při autosklo Roztyly určitém počtu pojistných událostí postupu na nejvyšší stupně zcela zamezují. Při pohledu na současný stav českého silničního provozu daňové účetnictví Prahou 4 Roztyly