pohybovaly zhruba v rozmezí byla zvolena hodnota pro méně rizikové řidiče a hodnota pro více rizikové řidiče. Nejmenší a největší hodnota jsou tedy hodnoty o něco výraznější než průměr v nejméně rizikovém a nejvíce rizikovém okresu, což by mělo zajistit jejich Zdiměřice relativně častý výskyt, ale zároveň již značnou odlišnost od celorepublikového průměru. Průměr pro celou Českou republiku dle indexu byl roku a roku Pro průměrného řidiče tedy byla zvolena což je hodnota, kolem které se celorepublikový průměr pohybuje. Nakonec byla ještě autosklech Zlatníky přidána hodnota pro pravidelné pokrytí nejčastěji se vyskytujících hodnot. Způsob zjištění parametrů bonus malus systémů Základem pro analýzu bonus malus systémů jsou data o těchto systémech uvedená v pojistných podmínkách jednotlivých pojišťoven. Z nich bylo možné určit počet stupňů bonus malus stupnice, procentuální výši pojistného, která se váže k jednotlivým stupňům, a pravidla přestupu mezi stupni. Na základě těchto informací byly vytvořeny, obdobně jako v následující kapitole, matice přechodu pro dané bonus malus systémy a Zlatníků výměna autoskel pro jednotlivé zvolené parametry nehodovosti Matice přechodu byly následně násobeny maticemi rozložení, dokud se matice rozložení nestabilizovala, jak je znázorněno v kapitole Na základě stabilizovaného rozložení poté byly vypočítány hodnoty jednotkového pojistného Efektivity pro jednotlivé frekvence nehodovosti poté byly spočítány pomocí zvoleného h Tato hodnota h byla záměrně zvolena tak, aby h bylo Kocanda
zároveň dostatečně malé a nezkreslovalo výsledky a zároveň aby jeho vliv nebyl natolik malý, že by hrozilo, že zanikne v nějakém opravy autoskla Zlatníkách zaokrouhlení. Celkově byl postup obdobný jako v následující kapitole při tvorbě mého vlastního návrhu bonus malus systému, de facto tedy musely být tyto bonus malus systémy pro analýzu také vytvořeny. Jedná se o výši pojistného, kterou pojišťovna nakonec vybere z každé jednotky základního pojistného, viz kapitola Bonus malus systém České pojišťovny Jak již bylo řečeno, pro analýzu a komparaci jsem zvolil Hrnčíře bonus malus systémy užívané k produktům typu povinného ručení. Česká pojišťovna k těmto produktům uplatňuje jednu bonus malus stupnici, autosklo Zlatníky jež je popsána v jejích pojistných podmínkách. Podoba pojišťovnou užívaného bonus malus systému a jeho charakteristika je následovná Tabulka Bonus malus stupnice České pojišťovny Stupeň bonusumalusu Rozhodná doba měsíce Bonus Malus B a více B až B až B až B až B až B až B až B až B až Z zákl. třída až M až M až M až M až M a dále Pramen vlastní vypracování na základě pojistných podmínek Osnice pojišťovny Česká pojišťovna. Sdružené pojištění vozidla online. cit. Dostupné z http www.ceskapojistovna.czdocumentsvpp sdruzene pojisteni