komunikace II a II spojují ulice Masarykova a Brněnská, čímž vzniká velmi rušný úsek. Při sčítání dopravy v r. se na ulici Masarykově napočítalo vozidel za den. Dále tvoří dopravní síť Nového Města a okolí pouze silnice třídy a místní komunikace ŘSD, CENTRUM Výhledy DOPRAVNÍHO VÝZKUMU. Zavedená bezpečnostní opatření V Novém Městě na Moravě se zavedla celá řada opatření, která mají za úkol zajistit bezpečný pohyb osob a snížit nehodovost na území města i v jeho okolí viz Příloha a Sběr informací o těchto změnách proběhl zejména prostřednictvím Městského úřadu v Novém Městě na Moravě, Odboru investic a správy majetku, konkrétně formou semistrukturovaného rozhovoru s panem Lubošem Smetanou dále jen Smetana, který pracuje jako úředník na úseku místních komunikací, dále prostřednictvím Dopravního inspektorátu Žďár nad Sázavou, semistrukturovaným rozhovorem s por. Bc. Milanem Prokopem dále jen Prokop, a čerpáno bylo také z výměna autoskel Únětice místního zpravodaje Novoměstsko, které vydávají Novoměstská kulturní zařízení. Větší důraz na bezpečnost v dopravě se v Novém Městě na Moravě datuje zejména od tohoto tisíciletí, s některými úpravami se začínalo již v druhé polovině let. Cca roku to začalo být autosklo Únětice celostátně ve středobodu pozornosti, i ze strany policie byly určité tlaky na zvyšování bezpečnosti, takže se snažíme nezůstat pozadu. Budovec Ono je to odvislé i od peněz, ale minulé i současné vedení města si tu důležitost uvědomuje a snaží se to podporovat. SMETANA. Mezi první
změny se řadí stavební úprava křižovatky na Komenského náměstí, která se provedla v roce Došlo zde ke zúžení vjezdu na Vratislavovo náměstí z velmi frekventované Masarykovy ulice. Stavební úpravou se zde vytvořilo i zakřivení komunikace tak, aby byla vozidla donucena Podbaba snížit svoji rychlost a vjížděla na náměstí, kde se pohybuje hodně chodců, pomaleji. V roce se spolu s celkovou rekonstrukcí Městského Baba úřadu změnilo i prostředí pro chodce v této části náměstí. Došlo k přebudování několika chodníků, přičemž zde byla vyzdvižena Úněticích opravy autoskla část vozovky v podobě bezbariérového propojení chodníků. Došlo tak k oddělení parkoviště před úřadem a k prvnímu sloučení prostoru pro chodce a automobily. V tomto roce se také rozšířil chodník na ulici Žďárská v prostoru méně přehledné zatáčky, kde docházelo ke konfliktům chodců a automobilů NOVOMĚSTSKO. Patrně nejvýznamnější změnou v dopravní infrastruktuře prošla pětiramenná meziúrovňová autosklo Únětice křižovatka silnic I ul. Brněnská, II ul. Petrovická, II ul. Nečasova a III ul. Nečasova v jižní části města, která byla přestavěna na těhotenské cvičení v Praze západ Úněticích