předpokládaném brzdění, kdy je potřeba dosáhnout nejkratší brzdné dráhy, například při závodní jízdě. V okamžiku, kdy je potřeba tzv. dupnout na brzdu, není moc času myslet na degresivní brzdění. V tomto případě nastává spíše brzdění při zablokovaných kolech zelená křivka. Brzdění do zablokování kol sice prodlužuje oproti degresivnímu brzdění délku brzdné dráhy, při splnění určitých podmínek je to však druhý nejúčinnější způsob brzdění. Pokud se kolo takzvaně zařezává do asfaltu až gumuje, automobil nejvíce Baba zpomaluje. Musí však být splněny určité podmínky. Předně to jsou ideální adhezní podmínky, maximální součinitel tření mezi pneumatikou a vozovkou. Na hrubém suchém asfaltu, nebo úmyslně zdrsněném povrchu např. testovaný povrch Rocbinda, což je červený nátěr, autosklům Babě který se používá před přechodem pro chodce, je pravděpodobné, že blokovací brzdění bude opravdu funkční. Dále musí být povrch stejně adhezní pod všemi koly, již prach na silnici znamená problém. Tento způsob brzdění je navíc možný pouze u automobilu bez systému ABS, všechna kola musí ABS nové generace průběh přerušovaného brzdění průběh blokovacího brzdění ideální průběh brzdění průběh Juliska brzdění s ABS brzdit stejnosměrně, což je v realitě téměř neuskutečnitelné. Na kluzkém povrchu však brzdění do zablokování kol již autosklo Baba nefunguje a délka brzdné dráhy se výrazně prodlužuje. Průběh brzdění s ABS fialová křivka. Zde je naznačeno, že ABS může prodloužit
délku brzdné dráhy. Pravda to je ale spíše jen v teoretické rovině, a proto by bylo nesprávné si myslet, že ABS je něco špatného, protože prodlužuje délku brzdné dráhy. Připadá to, spíše teoreticky, v úvahu pouze u starších systémů ABS a např. v situaci, kdy při brzdění dojde k odlehčení brzděného kola. To se může stát při brzdění před přechodem pro chodce, kde jsou nainstalovány vystouplé opravy autoskla Babě zpomalovací pruhy. V praxi tato situace nenastává zejména proto, že řidiči neumí brzdit dokonale zeleně, jde opět o neschopnost řidičů maximálně zatlačit na brzdový pedál. Při brzdění na kluzkém povrchu je však ABS neocenitelný pomocník a hlavně má ABS pro řidiče Podbaba velký význam v tom, že umožňuje automobil zároveň zpomalovat a hlavně také i řídit. Proto ABS jednoznačně ANO. Přerušované brzdění další z omylů a nepravd kolujících dosud mezi řidiči nezablokuji kola, budu mít krátkou brzdnou dráhu. Omyl, přerušované brzdění Hanspaulka výrazně prodlužuje délku brzdné dráhy, protože kola nejsou nikdy brzděna maximální možnou silou. U vozidel s ABS navíc přerušované brzdění postrádá jakoukoliv logiku. Omylem by bylo si myslet, že přerušované brzdění supluje činnost ABS, člověk není dostatečně autosklo Baba rychlý, ABS je schopno zabrzdit a odbrzdit krát za vteřinu, člověk je schopen toto zvládnout maximálně krát. Nehledě na to, že ABS rozhodně nepracuje systémem brzdného tlaku, ale brzdový tlak se neustále pohybuje kolem hodnoty těsně před zablokováním kol. Toho není