závislý na drogách, darebák praktikuje domácí násilí ale pokud neřídí, něco je s ním v nepořádku Art Buchwald Typický Američan věnuje svému autu víc než hodin za rok. Sedí v něm když jede ale i když je nečinné. Další čas mu zabere Parkování a hledání parkovacího místa. Vydělává peníze aby je vložil do auta. Na benzín, nářadí, pojištění, taxy a lístky. Stráví z jeho ti bdělých Letná hodin za den na cestě nebo shromažďováním zdrojů pro cestu. Ve výsledku ujede hodin ročně a najede mil, tozn. méně než km za hodinu Ivan Hradčanská Illich in Singer et al. s. Ačkoli v počátcích produkce automobilů byly ve vedení evropské země na sklonku století se staly ohniskem inovací v oblasti vývoje spalovacích motorů a konstrukce prvních automobilů, jejich náskok smazaly již v prvním desetiletí století Spojené státy americké. Klíčem k tomuto úspěchu byla sériová tovární výroba levných vozů, určených široké veřejnosti. V roce již dvě třetiny světové produkce automobilů pocházely ze Spojených států. Zásadní podíl na expanzi automobilového průmyslu mělo zavedení pásové výměna autoskel Bubenči tovární výroby automobilů, kterou ve Spojených státech amerických zahájil americký vynálezce a podnikatel Henry Ford Poté co roku získal prostředky na založení automobilky, zahájil v roce výrobu levného vozu, jenž byl určen široké veřejnosti slavného automobilu Ford T Obr Tajemství úspěchu jeho firmy Ford Motor Company spočívalo v tom, že rozdělil výrobu vozu na velké množství drobných operací, které si autosklo Bubeneč
rychle dokázalo osvojit velké množství dělníků. Malina, Společnost World Carfree Network uvádí tato fakta o Americe Amerika je matkou Malostranská automobilové kultury. Průměrný Američan věnuje péči o automobil hodin ročně. Automobil je tedy vynálezem euromaerické civilizace, v jejímž rámci dosáhl nejvyššího rozšíření. Motorová vozidla páchají úmrtí v USA. Činí tak USA vedoucím státem s tímto druhem autosklem Bebenče úmrtnosti. Proto je zde velká snaha preferovat kolo a pěší chůzi. Amerika poznatky z cest Nyní použiji materiály z webu www.usa.gex.cz kde jsou sepsány poznatky z cesty v USA. Typickým vozidlem v Americe je Cadillac Obr Chodníky se nacházejí mimo městské aglomerace výjimečně. U dálnic je běžná přítomnost Drive In fastfoodů, ale také např. bank, lékáren kde je kromě okénka využíván i systém potrubní pošty, či tzv. Liqour store obchody s alkoholem. V Las Vegas je drive in oddací síň wedding chapel. Automobil musí být vybaven klimatizací. Dalším častým jevem je centrální zamykání, tempomat a automatická převodovka. Některá auta umí na dálku i nastartovat, čímž bylo možné autosklo Bubeneč vytvořit uvnitř nejprve chlad a teprve pak do něj nasednout. Na dálnicích se obecně jezdí pomaleji, pokud někdo překračuje povolenou Dejvická rychlost maximálně mph kmh, ale častěji mph kmh. Američané začínají jezdit v letech a nekončí ani ve vysokém věku. Více řidičů jezdí