od konce světové války do současnosti, přičemž nastiňuji současné trendy v automobilové výrobě. V celé první části mé práce se snažím naznačit specifika vývoje automobilové výroby u nejdůležitějších evropských, ale také světových výrobců, tak aby se poté dalo nahlížet na jejich aktuální situaci v širším kontextu. V druhé části této práce je moje pozornost zaměřena na region střední a autosklo Letná východní Evropy CEE. Tento region jsem si nevybral jen proto, že Česká republika je jeho součástí, ale co dělá země CEE zajímavým Letná předmětem zkoumání je jejich velmi turbulentní historie, ve které zažily přechod od tržního hospodářství k centrálnímu plánování a poté návrat k tržnímu systému. V historické části popisu tohoto regionu se tedy věnuji zvláštnostem a specifikům vlivu centrálního plánování na automobilový průmysl a poté jeho transformaci k tržnímu systému. V následující části věnuji bližší pozornost analýze opravy autoskla Letné zahraničních kapitálových toků do tohoto regionu ve formě přímých zahraničních investic FDI a jejich vlivu na automobilovou produkci jednotlivých zemí. V poslední části mé práce přichází zhodnocení mých poznatků z minulých kapitol a nastínění budoucího vývoje Malostranská automobilového průmyslu v regionu střední a východní Evropy, ovšem také jeho možné problémy a řešení, o kterých se také dále zmiňuji v závěru této práce. Metodika práce a zdroje dat Při vytváření první části mé práce, věnující se historickému vývoji
automobilového průmyslu na území Evropy, ale také souvislostí automobilové produkce v globálním měřítku, jsem využíval literární rešerši dostupných tištěných zdrojů nejčastěji zahraničních autorů. V případě nedostupnosti těchto zdrojů ve fyzické podobě jsem Hradčanská používal jejich elektronické verze, bohužel z důvodu ochrany autorských práv autorů často zkrácené. Druhým zdrojem poté byly vědecké