Historička Nordica Nettleton tvrdí, že po světové válce a smrti Stalina, docházelo k silným kontaktům mezi prostými občany a politickým režimem. Do Sovětského svazu pronikaly informace o vyspělejších novinkách ze světa automobilismu ze Západu skrz média, výstavy, magazíny, autosklo Bubeneč novinové ústřižky. Tehdy existovala Chruščovem zavedená politika car renting. Auta však stále nebyla záležitostí masy, spíše autosklo Bubeneč ojedinělým výdobytkem pro bohaté. Vlastníci aut se museli potýkat s nedostatkem automatických součástek a obchodů s mechanikou Keck Szjabel, Dle Kurta Mosera vyžadovalo vlastnění auto jistou samostatnost Majitelé se museli stát soběstačnými v případě potřeby opravit náhradní díly. Moser argumentoval, že na vlastnění socialistického vozu musí být čas a znalosti nezbytné pro jeho údržbu. Zatímco na Západě se stala péče o historické automobily koníčkem na Východě byla klíčovým prvkem pro řízení a politiku automobilů. Sergei Zhuravlev se Letná zabývá metodologickými otázkami studia automobilismu socialismu. Dle jeho názoru, skrz auta nehodnotíme životy lidí za socialismu, ale jako němého svědka, který lidem sloužil jako instrument Keck Szjabel, Německá kulturní antropoložka Daphne Berdahlová se věnovala automobilismu postsocialistických zemí, ve své studii nazvané Jeď trabi, jeď Reflexe auta a jeho symbolizace v průběhu času se zaměřila na fenomén auta Hradčanská trabant. Ihned po pádu Berlínské zdi se stal automobilem roku. Charakteristický zápach jeho výfukových zplodin ztělesňoval vůni svobody.
Nedlouho po pádu berlínské zdi se však trabant proměnil v symbol zaostalé, východoněmecké socialistické ekonomiky. Ze symbolu svobody se změnil v nástroj značící frustraci. Frustraci obyvatel, kterým se naskytla možnost srovnání Západu s Východem Malina, Norsko auto jako nástroj proti sociální izolaci Tradiční automobilový průmysl v Norsku chybí. Proto jsou Norové spíše konzumenti než producenti. Auto se úspěšně integrovalo a bylo příznakem z roku moderny a blahobytu. Mladí lidé přestali uctívat Ježíše, a začali uctívat BMW norské Malostranská periodikum VG, Auto se stalo symbolem společenského postavení v rámci rovnostářské společnosti a jako symbol materialismu v puritánské