rozšiřuje možnosti využití volného času. K nevýhodám osobní dopravy patří vzrůstající zatížení životního prostředí škodlivinami autosklo Veleslavín a hlukem. Varovné je i zvyšující se procento úmrtnosti při dopravních nehodách, časté dopravní zácpy či problémy s parkováním. Rozvoj automobilismu a expanze automobilového průmyslu se významně podílí na fungování moderní společnosti. Automobil jako sociokulturní fenomén Svoboda automobilisty se ve skutečnosti pohybuje v podobných mantinelech jako svoboda uživatele drog. Předpokladem této svobody je pravidelné fetování jisté chemické látky u benzinové pumpy. Několik kapek benzinu umožňuje, aby se slabí a nejistí cítili silnými, aby se neatraktivní cítili neodolatelnými a aby se zbyteční cítili důležitými. Auto propůjčuje nemohoucím potenci celého koňského stáda Sen o Petřiny naprosté svobodě a nezávislosti vydrží automobilistovi podle objemu jeho nádrže Keller, s. Vývoj automobilové kultury začínal pozvolna. V století si automobil mohla dovolit pouze elita nejbohatších lidí. Byl materialistickým vyobrazením společenské úrovně svého majitele. Jeho opravy autoskla Veleslavíně rozmach nastal až po sv. válce, kdy jej hojně využívala armáda Malina, Vynález spalovacího motoru a následný rozvoj automobilismu zásadním způsobem proměnil kultury v euroamerickém prostoru zóně a následně i ve zbytku světa. Tématu automobilismu ze sociokulturniho hlediska se věnuje britský sociální antropolog a archeolog Daniel Miller, autor knihy Car Cultures Automobilové kultury, Ten tvoří například významy, Červený vrch
jež se v různých kulturách připisují automobilismu. Dále je možné se zaměřit na studium souvislostí se sociální strukturou, Na Bateriích individuální zkušeností, etnicitou a na mnohé další fasety. Integrovanost kultury můžeme ilustrovat právě na vzniku a vývoji veleslavinské pražské cvičili dítěti