potažmo i celková délka brzdné dráhy v m vždy záleží na rychlosti vozidla. Z obrázku je názorně vidět, jak rychlost o kmh vyšší autosklem Petřin výrazně prodlužuje délku reakční fáze a tím samozřejmě i celkovou délku dráhy zastavení. Zatímco při rychlosti kmh je řidič schopen zastavit před překážkou chodcem, v rychlosti kmh chodce sráží ještě rychlostí téměř kmh. Tento nárůst rychlosti v okamžiku nárazu je výměny autoskly Petřinám alarmující a bohužel si řidiči neuvědomují, jak malé zvýšení rychlosti má velký vliv na prodloužení reakční i brzdné dráhy. Reakční doba je samozřejmě u každého řidiče individuální záležitost, někdo dokáže reagovat rychleji, jiný pomaleji. Kromě osobních dispozic však hraje vždy významnou roli to, jak je řidič soustředěný a jak se věnuje řízení. Délka reakční dráhy závisí na Petřiny individuálních schopnostech řidiče, ty jsou však v okamžiku brzdění již dány. Proto jedině rychlost jízdy určí, kolik metrů bude reakční dráha dlouhá. Samotná délka brzdné fáze pak závisí na mnoha okolnostech, které již řidič v okamžiku brzdění nemůže ovlivnit. Samozřejmě rychlost jízdy je opět rozhodujícím faktorem a jedinou veličinou, kterou řidič v okamžiku brzdění může ovlivnit, je metoda, neboli způsob brzdění. Metody brzdění Aby automobil brzdil skutečně maximálním možným způsobem, který umožňuje konstrukce jeho Na Bateriích brzdové soustavy, je bezpodmínečně nutné, jak již bylo řečeno v úvodu při vysvětlování nutnosti správného sezení v automobilu, aby
řidič vyvinul tlak na brzdový pedál odpovídající síle minimálně až kg. Tento tlak na brzdový pedál musí být navíc při krizovém