indické automobilky konkurují starým automobilkám americkým, britským, francouzským, italským nebo německým. Malina, Čína je od roku automobilovou velmocí číslo jedna. Z počátku ale nebyly podmínky pro rozvoj automobilismu příznivé. Roku zde vypukla čínsko japonská válka. Po jejím skončení zde proběhla i občanská válka, která kontinentální Číně přinesla vládu komunistů. Komunistická strana pod autosklem Motolem vedením Mao Cetunga začala prakticky okamžitě s budováním centrálně řízeného národního automobilového konglomerátu. Jeho hlavním Homolka úkolem však neměla být obecná motorizace země, ale uspokojování potřeb státních, veřejných, průmyslových a armádních složek krajiny Vypich Schmidt, V posledním desetiletí se ale přemýšlení vládních organizací změnilo. Je zde snaha o hledání nových obchodních partnerů mezi známý výrobci z Evropy, USA, Japonska a Koreje. Na druhou stranu se ale čínská automobilová produkce zaměřuje i na nerozvinuté země, jakožto Vietnam, Irán, Turecko, Afriku anebo Střední Ameriku. Obsazení těchto slabších trhů má i ekonomicko politické pozadí Schmidt, Motola autosklům Rapidně rostoucí počet vznikajících automobilek se postupně začíná odrážet i na celkových produkčních číslech. Pokud ještě v roce Čína vyrobila jen něco přes osobních vozidel a o deset let později se sotva dotýkala tři čtvrtě milionu, v následujícím období začal střemhlavý růst. V roce už s miliony vyrobených aut soupeřila se Španělskem a každý následující rok přidávala další milion, až
milion a půl kusů. Když svět na konci minulého desetiletí zasáhla hospodářská krize, rostoucí ekonomiky Číny se téměř nedotkla. Na konci roku tak mohla ohlásit více než milionů vyrobených aut. V roce se celkový prodej přehoupl přes hranici milionů, což je o polovinu motolské pražské plavali kojence