paušálního výdaje na dopravu lze považovat jeho menší administrativní náročnost. Odpadá tím totiž nutnost pro účely daně z příjmů vést knihu jízd. Pokud však zůstává nutnost vést tuto evidenci pro účely jiných daní, výhoda se velice rychle ztrácí. Obecně lze autosklo Přední Kopanina říct, že uplatňovat paušální výdaj na dopravu se vyplatí pouze u vozidel, které nejsou v podnikání příliš intenzivně využívána a nenajezdí tudíž větší počet kilometrů. Skutečné výdaje na dopravu Skutečné výdaje na dopravu poplatník uplatňuje v souladu s ustanovením odst. písm. k ZDP. Z hlediska srovnání s paušálním výdajem jsou relevantní výdaje na spotřebované pohonné hmoty a parkovné. Jenerálka Pro účely prokazování skutečné výše těchto výdajů je potřeba pečlivě vést knihu jízd, co může být považováno za určitou nevýhodu oproti výdaji paušálnímu. Pro vozidlo, které je pravidelně a intenzivně využíváno, je však z daňového hlediska bezpochyby Červený vrch efektivnější uplatňovat výdaje v prokázané výši. A to i na úkor větší administrativní zátěže. Srovnání paušálních a skutečných oprava autosklo Přední Kopaninou výdajů na dopravu Pokud budeme předpokládat, že pan Kočí bude s vozidlem opravdu pravidelně v rámci své ekonomické činnosti jezdit, přičemž skutečně v průměru najezdí km za měsíc, bude srovnání skutečně vynaložených a paušálních výdajů na dopravu vypadat následovně Paušální výdaj na dopravu Kč Skutečně vynaložené výdaje na dopravu km lkm,Kčl Kč Skutečně vynaložené výdaje na dopravu
po odpočtu DPH Kč Kč Rozdíl Kč Kč Kč Z uvedeného výpočtu vyplývá, že za dané situace je pro pana Kočího výhodnější uplatňovat Přední Kopanině výměny autoskly skutečnou prokázanou výši výdajů na dopravu. Po zohlednění samotných výdajů na pohonné hmoty totiž jako jasně daňově efektivnější výměna autoskel Přední Kopaninu vychází tato varianta. Výsledek je však vázán na vícero faktorů. V případě, že by z jakéhokoliv důvodu např. menší počet zakázek nebylo vozidlo zrovna příliš využíváno, bylo by z daňového hlediska výhodnější přejít na uplatňování paušálního výdaje na dopravu. Formulace návrhu využití automobilu v podnikání Na základě výše provedené analýzy a následného srovnání jednotlivých variant využití vozidla v podnikání lze nyní navrhnou vhodné řešení pro vozidlo, které si plánuje pořídit pan Kočí. Na úvod je potřeba Petřiny podotknout, že jsou uvažovány výhradně daňová a administrativní aspekty jednotlivých variant, které ale ve většině případů není možné přesně kvantifikovat. Důležitým předpokladem je, že pan Kočí má zájem vozidlo využívat výhradně pro účely podnikání. Není Bílá Hora tudíž potřeba uvažovat o žádném krácení daňových výdajů nebo nároku na odpočet DPH. Užívání pouze k podnikání je významným